حضور اقشار مختلف در امدادرسانی باعث دلگرمی سیل‌زدگان لرستان  شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: حضور اقشار مختلف از جمله بسیج، سپاه، ارتش، دولت، نیروهای جهادی، سازمان های مردم نهاد و طلاب در مناطق سیلزده موجب دلگرمی افراد آسیب دیده شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، احمد مرادپور در جلسه با سازمان های مردم نهاد مرکز گفتمان صلح برای همه در محل استانداری افزود: سیل لرستان علیرغم تمامی خسارات و سختی ها اما نکته خوبی داشت و موجب واکنش تمامی نیروهای امدادی برای کمک به سیلزدگان شد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح با تجهیزات کامل برای امداد به سیلزدگان تلاش کردند ادامه داد: همچنین سیستم دولتی ۱۵ استان کشور با تجهیزات و امکانات خود از روزهای اول برای کمک به سیلزدگان در منطقه حضور یافتند.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت موجب جلب اعتماد مردم می شود تصریح کرد: مدت زمان منتهی به یکسال گذشته چهار مرحله سیل در لرستان رخ داده که قبل از وقوع هر یک مصوبات، پیشنهادات و اطلاع رسانی هایی صورت گرفته که موجب کاهش تلفات انسانی سیل شد.

اعتماد به گزارش های هواشناسی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: اطلاع رسانی، تشخیص و اعتماد به گزارش های هواشناسی سه عامل اصلی در کاهش تلفات سیل بود اما مشکلات به جا مانده از سال های قبل نیز این حادثه را تشدید کرد.

مرادپور افزود: تجاوز به حریم و بستر رودخانه و ساخت و ساز غیرمجاز باعث بسیاری از تخریب های سیل شد.

وی با تاکید بر رعایت مباحث پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای دولتی بیان کرد: ۵۰ کیلومتر از جاده قدیمی خرم آباد - پلدختر به طور کامل بر اثر سیل محو شده و با وجود اینکه شبکه های برق، آب و گاز تمامی روستاها و شهرهای سیلزده وارد مدار شده اما تلاش برا ایجاد راه ارتباطی چند روستا همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ۱۵۰ هکتار در شهر پلدختر زیر گل و لای به ارتفاع یک تا سه متر رفته که جمع آوری این رسوبات در مدت ۱۵ روز اقدام ارزشمندی است.

مشکل گرما در اسکان سیل زدگان
مرادپور ادامه داد: همچنین با توجه به گرمای هوا در شهر پلدختر اسکان سیلزدگان در چادر و کانکس سخت است و باید هرچه سریعتر این مساله حل شود برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال است و ۱۵ نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1253021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =