۱ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
نمایندگان مجلس به وکیل دعاوی تغییر شغل داده‌اند

عوامل مختلفی باعث می‌شود که نمایندگان مجلس به سمت ادبیات پوپولیستی بروند که یکی از آنها می‌تواند کم‌ظرفیتی خود نماینده باشد یا بخواهد برای اجتماع رای دهندگانش خودنمایی کرده تا زمینه اخذ رای مجدد را برای خود فراهم کند.

سعی برای گرفتن امتیاز شخصی با هدف جلوس مجددا بر کرسی نمایندگی یک اشکال اساسی هست. البته برخی از نمایندگان نیز تصورشان این است که وکیل دعاوی‌اند و از این رو به مردم ابلاغ کردند که ما پیگیر کارتان هستیم، این مسئله در همه دورهها بوده و جای وکیل مجلس با وکیل دعاوی جابه جا شده است که نتیجه اش وضعیت کنونی می شود. 

تصور آنکه نماینده هر چه قدر بیشتر برای حوزه انتخابیه خود تلاش کند مطلوبتر و نماینده خوبتری است، او را از وظایف اصلی و نگاه ملی به مسائل دور می کند. این ضائه ای است که در همه دوره‌ها وجود داشته و با آن مواجه بوده ایم.

توجه مفرط به منافع شخصی است، گاهی وضعیت را طوری می کند که کسب امتیازات شخصی بر منافع ملی سایه می افکند. کما اینکه برخی نماینده ها برای  تأمین منافع شخصی خودشان حاضراند همه کاری کنند و حتی شعارهایی بدهند که پشتوانه عملی نداشته باشد. این وضعیت را در مصاحبه ها آنها با برخی رسانه ها می‌بینیم.

* عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی

23215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1253214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =