۴ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
فروش ۲ روز نخست نمایشگاه کتاب اعلام شد

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران از افزایش ۱۰ درصدی میزان فروش در دو روز نخست برگزاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نخستین نشست خبری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ظهر امروز (جمعه ششم اردیبهشت) با حضور ایوب دهقانکار در مصلی امام خمینی برگزار شد.

ایوب دهقانکار در ابتدای این نشست به ارائه اطلاعات و آمار در دو روز نخست برگزاری نمایشگاه پرداخت و گفت: «طبق اطلاعات ارسال شده در دو روز نخست برگزاری نمایشگاه رکورد ۱۳۰ میلیارد ریال فروش به ثبت رسیده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی همراه بوده است. همچنین شاهد ۲۵۰ هزار تراکنش بوده‌ایم که این اتفاق نیز پنج درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.»

او ادامه داد: «البته این مسئله تنها ناشی از گرانی قیمت کتاب نیست بلکه این افزایش میزان فروش و انجام تراکنش ناشی از فروش بیشتر نمایشگاه امسال است. البته در این دو روز مشکلاتی هم در زمینه دستگاه‌های کارتخوان داشتیم که به همین دلیل برخی از خریدها به صورت نقدی انجام شد و ما آمار دقیقی درباره میزان آن‌ها نداریم. خوشبختانه جای نگرانی نیست و مشکلات دستگاه‌ها برطرف شده است.»

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران درباره تخلفات انجام شده در دو روز نخست نمایشگاه نیز توضیح داد: «بنای ما درباره تخلفات این است که ابتدا به شکل شورای حل اختلاف مسایل را با ناشران حل کنیم و اگر این امر محقق نشد، مسئله به هیات رسیدگی به تخلفات ارجاع داده می شود که روز شنبه هفتم اردیبهشت نخستین جلسه‌شان را برگزار می‌کنند.»

دهقانکار درباره انجام تراکنش‌ها با استفاده از کارت ملی هوشمند مراجعه‌کنندگان نیز بیان کرد: «خوشبختانه امسال ۲۵ هزار تراکنش در دو روز نخست با استفاده از کارت‌های ملی هوشمند انجام شد که اتفاق بسیار نیک و پسندیده‌ای است و امیدوارم این اتفاق در روزهای آینده و همچنین سال‌های بعد توسعه پیدا کند. همچنین با وجود وضعیت اینترنت در روز اول، در این دو روز هزار تراکنش از طریق اپلیکیشن خرید اینترنتی داشته‌ایم.»

او درباره پیامک‌های مراجعه‌کنندگان به سامانه پیامکی نمایشگاه کتاب برای رسیدگی به انتقادات و پیشنهادات، گفت: «در دو روز نخست ۱۱ هزار پیامک از از ناشران، بازدیدکنندگان و مدیران دریافت کرده‌ایم که برخی از آن‌ها نیازمند رسیدگی فوری نبودند و سایر پیامک‌ها را نیز به معاونت اجرایی تحویل دادیم تا رسیدگی موردنظر را انجام دهند.»

سخنگوی نمایشگاه کتاب درباره چگونگی میزان تمدید ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب تهران هم توضیح داد: «هماهنگی لازم را با نهادهای مربوطه انجام داده‌ایم و نامه‌نگاری‌ها صورت گرفته است تا در روزهای پرتردد، هر وقت نیاز شود ساعت نمایشگاه را تمدید کنیم. اگر امروز (جمعه ششم اردیبهشت) نیز حضور مردم چشمگیر باشد، ساعت فعالیت نمایشگاه را افزایش می‌دهیم.»

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1253645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =