واکنش ترامپ به مطالبه ۲ میلیون دلاری «اون»: من اوباما نیستم!/ عکس

رئیس جمهور آمریکا به مطالبه ۲ میلیون دلاری پیونگ یانگ واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،روزنامه واشنگتن پُست در گزارشی اختصاصی اعلام کرد: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پذیرفته بود، ۲ میلیون دلار برای آزادی دانشجوی آمریکایی زندانی در کره شمالی به پیونگ یانگ بپردازد.

ماجرا به دستگیری «اتو وارمبیر» (Otto Warmbier) دانشجوی آمریکایی در کره شمالی مربوط می‌شود که در ژوئن ۲۰۱۷ و بعد از ۱۵ ماه زندانی بودن در پیونگ یانگ آزاد شد.این دانشجوی آمریکایی که به اتهام تلاش برای دزدیدن پوسترهای تبلیغاتی در یک هتل در پیونگ یانگ به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود، بعد از ۱۵ ماه و بر اساس دلایل بشردوستانه از سوی کره شمالی از زندان آزاد گردید.وارمبیر تنها یک هفته پس از آزادی و در کنار خانواده‌اش در آمریکا درگذشت.(اینجا)

در همین باره دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این مطالبه در توئیتر خود نوشت: «هیچ پولی برای آزادی اوتو وامبایر به کره شمالی پرداخت نشد، نه تنها دو میلیون دلار بلکه هیچ پرداختی انجام نشد. این دولت اوباما نیست که برای چهار گروگان ۱.۸ میلیارد دلار پرداخت کند.»

این در حالیست که بر اساس گزارش واشنگتن پست، تا کنون از سونوشت این صورتحساب و پرداخت آن اطلاعات دقیقی در دست نیست.

۳۱۰ ۳۱۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1253691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    46 10
    یکی به اون بگه این خودش گردنه بگیره بعد تو یه الف بچه میخوای ازین تلکه کنی دوره اوباما تموم شده عزیزان دیکتاتور چرا نمیخواید بفهمید
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
      5 0
      خوش میگذره حاجی؟
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    32 3
    خنگول جان. اون پول خودمون بود که توی جیب تون نگه داشته بودید. اوباما زرنگی کرد وگرنه چند سال دیگه با تمام شدن دادگاه مجبور می شدید اصل و سود پول را بدهید که بالاتر از 2 میلیارد دلار می شد.حالا ما نجابت می کنیم و هیچی نمی گیم پررو شدی؟
  • استوار مختاری IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    24 0
    ترامپ چرت و پرت میگه. این دانشجوی آمریکایی از سه ماه بعد دستگیری در کما بود و در حالت کما هم به آمریکا منتقل شد و بعد یه هفته هم مرد. اون پولی هم که کره شمالی مطالبه کرده صورتحساب بیمارستان بوده. ترامپ میخواد خودش رو گنده کنه و بگه من گروگان آمریکایی را آزاد کردم و برخلاف اوباما پولی هم نپرداختم در حالی که ترامپ نعش آن گروگان را گرفته بود. ترامپ در اکثر ادعاهایش مثل یه پوکرباز قهار فقط بلده بلوف بزنه. حواستون باشه از این پفیوز رودست نخورید