اینترنت عیدانه حساب شهروند اصفهانی را خالی کرد !

رئیس پلیس فتای استان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با انتشار اخبار کذب با موضوع اهدای بسته اینترنت عیدانه، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه با هدف دریافت بسته اینترنت عیدانه مبلغ ۶۴ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت که در یکی از شبکه های اجتماعی با آگهی اهدای اینترنت رایگان عیدانه روبرو شدم که با ورود به درگاه پرداخت از طریق لینک معرفی شده و پرداخت ۱۰هزار ریال جهت شرکت در قرعه کشی متوجه می شود علاوه بر این که بسته اینترنتی دریافت نکرده است کل موجودی حساب او که ۶۴ میلیون ریال بوده است نیز برداشت می شود.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی شاکی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می شوند.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه های جعلی تشویق می کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می شوند که ادعا دارندبسته های رایگان اینترنتی یا شارژهای شفگت انگیز و ارزان تلفن همراه می فروشند و کاربر با خرید مبلغ مشخصی می تواند به صورت نامحدود یک هفته یا یک ماه از اینترنت یا مکالمه رایگان استفاده کند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =