۶ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
رویه اشتباه کمیته انضباطی در صدور محکومیت‌های تعلیقی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی بیانیه ای اعلام کرد که باشگاه تراکتورسازی به علت حوادث بازی مقابل باشگاه پیکان به محرومیت تعلیقی از یک مسابقه خانگی و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده و همچنین اشکان دژاگه بازیکن این تیم به دلیل رفتار غیر ورزشی، به یک جلسه محرومیت تعلیقی و جریمه نقدی محکوم شده است.

اما مسئله مبنایی به لحاظ حقوقی که به طرز عجیبی مورد توجه کمیته انضباطی قرار نگرفته و این عدم توجه، مسبوق به سابقه هم بوده است، آن است که طبق مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال، اساسا امکان تعلیق مجازاتی که فقط برای یک مسابقه در نظر گرفته شده وجود ندارد و مجازات بایستی اعمال و اجرا شود.

طبق بخش دوم بند ۴ ماده ۱۰۷  مقررات انضباطی با عنوان " تعلیق اجرای قسمتی از آرای انضباطی " تعلیق مجازات فقط بعد از اجرای نیمی از مجازات تعیین شده امکان پذیر است " . معنای این عبارت آن است که در مجازات هایی که فقط یک جلسه ای هستند، اساسا اعمال این موضوع امکان پذیر نبوده و نمیتوان محرومیت های یک جلسه ای را تعلیق کرد چرا که اجرای نیمی از این مجازات عملا ممکن نیست.

همچنین، با عنایت به بند ۳ ماده ۱۰۷، مسئله دیگری که در تعلیق مجازات ها باید در نظر گرفته شود، این است که " شخص متخلف مطلقا فاقد سابقه محکومیت قطعی رکن قضایی فدراسیون باشد". اما به نظر می رسد کمیته انضباطی بدون در نظر داشتن این موارد، عدم استعلام از کمیته اخلاق به عنوان یکی از ارکان قضایی و همچنین عدم وجود پایگاهی برای جمع آوری سوابق محکومیت های بازیکنان و باشگاه ها، اقدام به تعلیق مجازات ها می کند.

* عضو گروه حقوقی اسکا

۴۳ ۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =