اولین واکنش یک مدیر شبکه ۳ به شائبه بخت‌آزمایی «برنده باش» چه بود؟

نکته قابل توجه درباره «برنده باش» این است که پیش از آغاز پخش اولین قسمت‌های آن مدیران شبکه درباره بخت‌آزمایی مورد سوال قرار گرفته بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین. ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه اولین‌بار در مرداد سال۹۷ با سوالی درباره شائبه بخت‌آزمایی در شیوه انتخاب شرکت‌کننده‌های «برنده باش» روبه‌رو شد. 

او در پاسخ به این سوال با اشار ه به اینکه معنای بخت‌آزمایی را برخی نمی‌دانند که به این برنامه نسبت داده‌اند، گفت: «فرآیند مسابقه به گونه‌ای است که همه چیز را مخاطبین روی آنتن تلویزیون می‌بینند و ۱۵ سوالی که واقعاً سخت و دشوار است، طی یک فرآیند کاملاً علمی و اصولی مسابقه‌ای تلویزیونی توسط برگزیدگان پاسخ داده می‌شود. در نهایت جایزه صدمیلیونی به برنده نهایی که از سطح دانش و اطلاعات عمومی قابل توجهی برخوردار باشد تعلق می‌گیرد.

اما امروز که برخی واژه «بخت آزمایی» را به این برنامه نسبت دادند تعجب کردم چون به معنای این واژه و محتوا و مفهوم برنامه «برنده باش» پی نبرده‌اند. چرا که در موقع بخت‌آزمایی، شخص باید یک پول اندکی پرداخت و جایزه بزرگی دریافت کند. اما این اتفاق با برنامه «برنده باش» نمی‌افتد، زیرا در مسابقه آنلاین طول هفته که برگزیدگان به مسابقه اصلی راه پیدا می‌کنند، هیچ پولی از شخص دریافت و جایزه‌ای هم داده نمی‌شود. در مسابقه تلویزیونی که از برترین‌های هفته این اپلیکشن، انتخاب می‌شوند، برنده نهایی وقتی به همه سوالات سخت پاسخ داد صاحب جایزه میلیونی این مسابقه می‌شود که برخی اوقات هم امکان دارد مسابقه برنده نداشته باشد

به نظر می‌رسد توجیه شائبه بخت‌آزمایی در این برنامه از همان ابتدا وجود داشت تا در نهایت به استفتاء از یک مرجع تقلید و پس از آن به تذکر رهبری منجر شود و تعطیلی برنامه را در پی داشته باشد. خبرآنلاین عصر امروز در گزارشی به همه مراحلی که طی شد تا «برنده باش» به این نقطه برسد اشاره کرده است که می‌توانید مشروح آن را (اینجا) بخوانید.

۵۷۲۵۸

۵۷۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    0 0
    بهترین کار.
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    0 0
    ۱۵ سوالی که واقعاً سخت و دشوار است?? جالبه بعضی وقتا اینقدر سوالا مسخره هست که خود گلزار هم خندش میگیره!!! البته دفاع این عزیزان از یک منبع درآمد خیلی چرب و نرم منطقی هست...
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    0 0
    زیرا در مسابقه آنلاین طول هفته که برگزیدگان به مسابقه اصلی راه پیدا می‌کنند، هیچ پولی از شخص دریافت و جایزه‌ای هم داده نمی‌شود. واقعا پولی از شخص برای خرید سئوال و جان در اپلیکیشن دریافت نمی شود ؟
  • رضابانکی FR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
    1 0
    درایران حسادت هست حسا دت به گلزار باعث این اراجیف شد۰ ای ییچاره های احمق حسودتاکی۰گلزار رادوست دارم بخاطر پاکی وصداقت وحجب ,حیایش مهربانی اووخداپرستیش ۰۰۰گلزار جون داداش بیخیال نامرد حسود زیادند ۰ عاشقتم بامرام۰مبادااهمیتی به اارجیف حسودان بدجنس بدهی خیلی مردی ریلکس باش داداش رفیق با مرام۰مومن واقعی خداپر ست واقعی ۰۰۰