۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

ایسنا نوشت: گزارش مالی سونی از میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی نشان می‌دهد که این شرکت از حداقل پیش بینی‌های صورت پذیرفته نیز کمتر فروخته است که به نظر می‌رسد بخش موبایل این شرکت ژاپنی را با مشکلات بزرگی مواجه خواهد کرد.

سونی که روزگاری با همکاری اریکسون تحت عنوان برند محبوب سونی اریکسون توانسته بود سهم عظیمی از بازارهای جهانی فروش موبایل را به خود اختصاص دهد و با شرکت فنلاندی نوکیا رقابت تنگاتنگی در این خصوص داشته باشد، حالا به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر برخلاف تمام تلاش‌هایی که در راستای ارتقای سطح کیفی و ظاهری گوشی‌های هوشمند خود کرده است تا نظر و توجه کاربران و مشتریان گوشی‌های هوشمند را به سمت و سوی خود جلب کند، اما تاکنون موفق نشده و تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده نیز نشان می‌دهد که احتمالاً بخش موبایل این غول تکنولوژی غزل خداحافظی را خواهد خواند و همانطور که بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد کرده بودند سونی باید به منظور جلوگیری از ضرر و زیان دهی‌های بیشتر باید از دنیای موبایل برای همیشه خداحافظی کند.

با اینکه سونی یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات تکنولوژی همچون تلویزیون، دوربین، کنسول بازی، لپ تاپ و بسیاری دیگر از دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند دیگر به شمار می‌رود، اما گوشی‌های هوشمند این برند برخلاف کیفیت بالا و قابل قبول و همچنین زیبایی‌های ظاهری، نتوانست دل کاربران موبایل را به دست بیاورد و بازارهای جهانی نیز از آن استقبال مناسبی نکردند.

یک سال پیش سونی برآورد کرده بود که تا مارس ۲۰۱۹ میلادی ۱۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند سونی را به فروش خواهد رساند اما آمارهای فروش نشان می‌دهد که این پیش بینی به واقعیت نپیوست و ماه‌های دوم و سوم سال جاری میلادی به ترتیب تنها ۹ و ۷ میلیون دستگاه موبایل از این برند فروخته شد.

وب سایت Xperia Blog نیز نشان می‌دهد که آمار فروش گوشی‌های هوشمند سری اکسپریا سونی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی از حداقل پیش‌بینی‌های کارشناسان نیز کمتر فروخته و این برای یک کمپانی بزرگ تولیدکننده گوشی بسیار فاجعه‌آمیز و ناامیدکننده به شمار می‌رود.

یکی از بهترین سال‌های سونی از لحاظ میزان و تعداد فروش موبایل‌های اکسپریا سال ۲۰۱۴ میلادی بود که در آن سال این شرکت ژاپنی توانست بالغ بر ۴۰ میلیون دستگاه گوشی را در بازارهای جهانی بفروشد اما بعد از آن روند نزولی آن شروع شد به گونه‌ای که این شرکت در ماه‌های مارس تا ژوئن ۲۰۱۸ میلادی تنها ۲ میلیون دستگاه گوشی فروخت و در ماه‌های منتهی به اکتبر سال گذشته نیز این رقم به ۱.۶ میلیون دستگاه در جهان تقلیل و کاهش یافت.

بر اساس گزارش وب سایت SlashGear ، اما حالا به نظر می‌رسد وضعیت این شرکت از سال قبل نیز وخیم‌تر شده و سونی در نخستین فصل از سال جاری میلادی تنها توانسته است ۱.۱ میلیون دستگاه گوشی را در جهان بفروشد. همین آمار و ارقام به تنهایی کافیست تا این شرکت به فکر تعدیل نیرو و همچنین تعطیل کردن خط تولید و کارخانه‌های تولید گوشی‌های اکسپریا بیفتد تا هزینه‌های عملیاتی و زیان دهی‌های خود را کم کرده و به یا به حداقل برساند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =