گزارش یک نماینده از حال و هوای نمایشگاه کتاب، مشکلات و استقبال مردم

خانه ملت نوشت: مازنی با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه کتاب امسال، عنوان کرد که با وجود گرانی کتب و افزایش هزینه‌های چاپ و نشر اما استقبال مناسبی از نمایشگاه امسال صورت گرفت که البته جمع بندی نهایی کمیسیون فرهنگی از نمایشگاه امسال به پس از اتمام برگزاری آن و اخذ گزارش از مسئولان نمایشگاه موکول می‎‌شود.

احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عنوان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس هر سال پس از برگزاری نمایشگاه کتاب با دعوت از مسئولان نمایشگاه کتاب گزارشی تفصیلی دریافت و بر اساس گزارش مذکور اعلام نظر می‌کند ولی در نگاه اول نمایشگاه امسال تفاوت‌هایی با نمایشگاه سال گذشته داشت که برخی از این تفاوت‌‎ها مثبت و برخی منفی بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف تشریفات غیر ضروری و اسکان داخل سالن همه غرفه‌ها از نکات مثبت نمایشگاه امسال بود، افزود: همچنین یکی دیگر از نکات مثبت نمایشگاه در خصوص تنوع آثار ارائه شده بود که سال‌های قبل هم این تنوع وجود داشت.

وی ادامه داد: البته یکی از اشکالات وارده به نمایشگاه چینش الفبایی غرفه‌‎ها است که به اعتقاد من این چینش باید به شکل موضوعی تغییر داده شود تا مخاطب استفاده بیشتری از سوژه‌ای که دنبال می‌کند، داشته باشد.

مازنی درباره میزان استقبال مردم از نمایشگاه کتاب امسال، عنوان کرد: بر اساس اظهارات مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب امسال، بر مبنای تراکنش‎‌های صورت گرفته در نمایشگاه کتاب امسال، تا به امروز استقبال مناسبی از نمایشگاه کتاب امسال نسبت به سال گذشته صورت گرفته است البته قیمت کتب نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته که از این فاکتور نباید چشم پوشی کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: ناشران نیز به شدت از گرانی قیمت کاغذ و هزینه‌‎های چاپ و نشر گلایه مند بودند ولی مراجعه برای خرید کتاب و فروش آثار قابل توجه بوده است البته خیلی نمی‌‎توان بر اساس دیده‌ها و شنیده‌‎ها قضاوت کرد و باید پس از نمایشگاه به جمع بندی لازم در خصوص چگونگی برگزاری آن رسید.

۲۳۲۳
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =