اعمال شرط سنی برای همه فیلم‌های سینمایی امری ضروری است 

عماد افروغ درباره ضرورت نظام درجه بندی فیلم‌های سینمایی در جهت پیشگیری از آسیب‌های روحی و ذهنی در گروه‌های سنی پایین صحبت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، استاد جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس اجرای نظام درجه بندی سنی فیلم‌های سینمایی را به جهت پیشگیری از آسیب‌های روحی و ذهنی در گروه‌های سنی پایین لازم و ضروری دانست. 
در پی ابلاغ آیین نامه درجه بندی سنی فیلم های سینمایی عماد افروغ در گفت و گو با خبرآنلاین با تاکید بر ضرورت اجرای سیاست درجه بندی سنی فیلم های سینمایی گفت:  «اجرایی کردن این سیاست کاری است که سازمان سینمایی باید  انجام دهد  و اجرای درست این طرح  در جلوگیری از آثار مخرب و تشویش افکار مخاطبین کم سن و سال سینما موثر است.»
عضو پیشین پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی ضمن ضرورت اعمال شرط سنی برای همه فیلم‌های سینمایی، نسبت به اجرای این طرح با ساز و کارهای موجود ابراز حساسیت کرده و گفت: «ابزارهای کنترلی برای بعد از اکران عمومی و پخش این فیلم‌ها در شبکه نمایش خانگی چگونه خواهد بود؟ ممکن است که کنترل و عدم اجازه ورود به سالن در افراد زیر ۱۸ سال در برخی فیلم‌های مشمول ممیزی این طرح  باعث تحریک و اشتیاق بیشتر افراد شامل این رده بندی برای تهیه آثار مورد اشاره در شبکه نمایش خانگی شود و لازم و ضروری است که برای این موضوع هم راهکار مناسبی پیدا شود.
وی با انتقاد از رواج فیلم‌های سطحی و بعضا با مضامین اروتیک و لوده‌گی‌های زیاد که بخش زیادی از تولیدات سینمایی را به خود اختصاص داده است از مسئولین سینمایی  خواست که طرح اعمال شرط سنی در فیلم‌های سینمایی  پوششی برای رسمیت اکران و ترویج قانونی ساخت اینگونه  فیلم‌های سطحی  نباشد. 
افروغ  اجرای نظام درجه‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی را به شرط کنترل صحیح مضمونی و محتوایی و با تعریف شاخص‌های مناسب بلا اشکال و آن را باعث ارتقای ذایقه مخاطبان سینما دانست.

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مردم IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    0 0
    کاملا درسته