جهت ۲۰۰ کیلومتر مناطق جنگلی استان «آتش بر» ایجاد شد

 مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد بالغ بر  ۲۰۰ کیلومتر آتش بر در مناطق جنگلی استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، غلامحسین حکمتیان در جمع خبرنگاران گفت : به منظور جلوگیری از گسترش آتش به مناطق جنگلی استان ، بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر از مناطق آتش بر نصب شده است .

حکمتیان عنوان کرد: با توجه به بارش های مناسب فصلی و افزایش پوشش گیاهی و فرارسیدن فصل گرمای تابستان احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع دور از انتظار نیست و کوچکترین سهل انگاری و خطای انسانی می تواند به وقوع حوادث بسیار ناگوار و نابودی سرمایه های ارزشمند طبیعی منطقه شود .

مدیرکل  منابع طبیعی و آبخیز داری استان  با اشاره انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی این اداره از جمله ایجاد آتش بر اظهار کرد: این آتش بر ها با توجه به پهنای که دارند مانع از گسترش آتش می شوند و توان مقابله و کنترل حریق را افزایش می دهد.

وی با اعلام اینکه  از تشکل ها ، ان جی ها و تعاونی های مردم نهاد جهت حمایت و همفکری  در خصوص  حمایت و جلوگیری از آتش سوزی دعوت بعمل آوردیم اظهار کرد: در همین ارتباط در شهرستان های استان جلسه ستاد بحران جهت پیشگیری از آتش سوزی های احتمالی در فصل تابستان برگزار شد .

غلامحسین حکمتیان اضافه کرد : از مردم عزیز تقاضا داریم از آتش زدن کاه ، کلوخ مزارع کشاورزی جدا خودداری نمایند و چنانچه در جنگل آتش روشن کردند قبل از بازگشت حتما از خاموش بودن آن اطمینان خاطر کنند .

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مردم  از رها کردن شیشه ،پلاستیک و نایلون   در جنگل که ممکن است بر اثر افزایش دما و تابیدن خورشیدن باعث شلعه ور شدن آتش شود جدا خوددراری نمایند .

حکمتیان افزود: در صورت مشاهده تخلف و یا آتش سوزی شهروندان محترم می توانند در تماس با شماره ۱۵۰۴ به منابع طبیعی اطلاع دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1255076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =