توصیه فرهنگی که آیت‌الله مکارم‌شیرازی به سفیر افغانستان گوشزد کرد

ایسنا نوشت: آیت الله ناصر مکارم شیرازی، دشمنان دو کشور ایران و افغانستان را مشترک دانست و گفت که آمریکا هم دشمن ایران و هم دشمن افغانستان است.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با احمد نور سفیر سابق افغانستان با بیان این که جمهوری اسلامی ایران و افغانستان اشتراکات دینی، فرهنگی و زبانی دارند، عنوان کرد: مردم ایران با مردم افغانستان علاوه بر همسایگی، از تعامل و روابط دیرینه ای برخوردار هستند و لازم است این روابط روز به روز مستحکم‌تر شود.

وی اختلاف افکنی بین دو کشور و دو دولت را دسیسه دشمنان دانست و افزود: دشمنان بویژه آمریکایی‌ها می‌خواهند با سمپاشی و ایجاد بدبینی بین ایران و افغانستان جدایی بیندازند.

این مرجع تقلید، اسلام هراسی و ایران هراسی را تنها بخشی از توطئه دشمنان دانست و بیان کرد: در این راستا غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران دروغ‌های عجیب و غریبی را مطرح می‌کنند.وی اظهار کرد: وقتی اندیشمندان، نخبگان، خبرنگاران و صاحبنظران کشورهای غربی به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کنند و از نزدیک واقعیات کشور ما را می‌بینند به این نکته اذعان می‌کنند که آنچه رسانه‌های غربی درباره ایران مطرح می‌کنند، دروغی بیش نیست.

مکارم شیرازی دشمنان دو کشور ایران و افغانستان را مشترک دانست و ادامه داد: آمریکا هم دشمن ایران و هم دشمن افغانستان است، بعد از شکست داعش و گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق، آمریکایی‌ها به دنبال کمک به تروریست‌ها در افغانستان هستند؛ در این خصوص مقامات افغانستان باید هوشیار باشند.

وی یکی از اهداف غربی‌ها را استحاله فرهنگی افغانستان ذکر کرد و گفت: آمریکایی‌ها و غربی‌ها با کمک رسانه‌ها، بنگاه‌های تبلیغاتی و فضای مجازی می‌خواهند جوانان افغانستانی را به لحاظ فرهنگی دچار استحاله کنند و از این طریق زمینه اجرایی سازی طرح‌های شوم خود را مهیا سازند.

این مرجع تقلید شیعه تاکید کرد: تا می‌توانید عنصر اسلامیت را تقویت کنید، اگر اسلام و دین مردم بویژه جوانان متزلزل شد، استقلال شما نیز در معرض خطر جدی خواهد بود.

وی در پایان از خدمات و تلاش‌های شش ساله سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در کشورمان تقدیر کرد.


2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1255093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =