ایرنا نوشت: سند راهبردی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز تدوین شد

'محمدرضا آی' روز چهارشنبه درمراسم افتتاحیه سومین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران ( ISBM۲۰۱۹ ) در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: براساس این سند، برنامه ریزی برای ۴ سال آینده انجام می شود و عملا نقشه راه آزمایشگاه در این مدت مشخص شده است.

وی افزود: این سند پس از انجام کار کارشناسی تدوین شده و باید در هیات امنای آزمایشگاه مصوب شود تا کارهای اجرایی در این زمینه آغاز شود.

آی ادامه داد، با تمام توان در تلاش هستیم تا این آزمایشگاه به جایگاهی والا برسد و با ارایه خدمات مناسب به محققان ایرانی، زمینه توسعه هرچه بیشتر کشور در این زمینه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در سال ۹۷ در این آزمایشگاه انجام شده است، گفت: در سال گذشته ۱۹ عنوان خدمت به فعالیت های مجموعه اضافه شده است.

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، کاملترین تجهیزات تصویربرداری مغز در منطقه را دارد
آی اظهار داشت: آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز کامل ترین تجهیزات تصویربرداری در منطقه را دارد که طراحی و ساخت آنها به دست محققان ایرانی انجام شده که افتخاری بزرگ برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز سال ۹۵ افتتاح شده و فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: بخش های مختلفی در آزمایشگاه وجود دارد که تلاش شده از بهترین تجهیزات استفاده کنیم تا محققان به راحتی بتوانند کارهای پژوهشی انجام دهند.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز بر لزوم ترویج فعالیت های این مجموعه تاکید کرد و گفت: تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از آزمایشگاه بازدید کردند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی برگزار شد.

وی به رونمایی بیوبانک این مجموعه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تا پایان سال گذشته تعداد نمونه های این بانک به ۵ هزار مورد رسید و تا پایان سال جاری این تعداد به حدود ۱۰ هزار نمونه خواهد رسید.

سومین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری ایران به عنوان بزرگ ترین رویداد نقشه برداری مفز کشور با هدف ایجاد همگرایی بیشتر در توسعه علوم و فناوری، نقشه برداری مغز و به روز رسانی اطلاعات پژوهشگران و اندیشمندان؛ از امروز (۱۱ اردیبهشت) در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد و تا فردا به کار خود ادامه می دهد.

سه پنل تخصصی با محوریت کاربردهای کلینیکی و تحقیقاتی تحریک مغزی، کاربرد کلینیکی و تحقیقاتی سیگنال های مغزی و کاربرد نقشه برداری مغز در Presurgical Plannig، در قالب این رویداد علمی برگزار می شود.

در این سمپوزیوم ۱۱ سخنران، بروزترین دستاورهای حوزه نقشه برداری مغز و آخرین یافته های علمی خود را در این زمینه طی ۲ روز ارائه خواهند داد.

۵۶۵۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1255426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =