به گزارش فارس:

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکبد بر لزوم استفاده حداکثری از توان فیزیکی و فکری اساتید دانشگاهی، از پیشنهاد افزایش 5 ساله سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این شورا خبر داد.

منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگیبه تشریح دستور جلسه این شورا برای افزایش سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور پرداخت و اظهار داشت: وزارت علوم در این زمینه پیشنهاداتی را برای افزایش سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها ارائه کرده بود که استفاده بهتر، مفیدتر و طولانی‌تری از این اساتید دانشگاهی شود.

وی با بیان اینکه وزارت علوم پیشنهادی را برای افزایش 5 ساله سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها ارائه کرده بود، افزود: بر این اساس سن بازنشستگی یک استاد تمام در دانشگاه‌های کشور به 75 سال می‌رسد که در این صورت می‌توان بیشترین بهره را از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به برخی از مباحث مطروحه در این خصوص در جلسه 28 دی ماه شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: تمام این مباحث برای تقویت موضوع و رفع برخی اشکالات احتمالی بوده و نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاکید بر حداکثر استفاده از توان فیزیکی و فکری اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور است.

کبگانیان در همین زمینه یادآور شد: در پیشنهادات مطرح شده در این باره، نکاتی وجود داشت که نیازمند بررسی جدی‌تر قانونی و فنی بود و این کار به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی محول شد تا نتایج بررسی‌های صورت گرفته به شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود تا در نهایت در جلسات شورا مطرح و تصویب شود.

وی با بیان اینکه باید دقت شود تا تغییر قوانین موجب تضییع برخی از حقوق و مزایای کنونی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نشود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در قوانین موجود کشور، مانند تمام نقاط جهان محدودیت‌هایی برای استفاده از توان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور وجود دارد که شورای عالی انقلاب فرهنگی با استفاده از اختیارات قانونی خود به دنبال انعطاف‌پذیرتر کردن آن است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی از پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی استقبال کرده است، گفت: برنامه اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص افزایش سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی برای نهایت استفاده فیزیکی و فکری از توان اعضای هیئت علمی است.

کبگانیان همچنین به تصویب نهایی نقشه جامع علمی کشور در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: با برنامه‌ها و اقداماتی که در نقشه جامع علمی کشور طراحی شده است، باید امکان استفاده بیشتر و بهتر از اعضای هیئت علمی و محققان کشور در دانشگاه‌ها را فراهم کرد.

وی در پایان یادآور شد: پیش از این نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با تکریم اساتید و استفاده از اعضای هیئت علمی بازنشسته مصوباتی داشته است.42201

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125555

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    0 0
    ajab!bechare javanhay tahsilkarde ta key posht nobat bemanand!