تکریم منزلت و ارتقای معیشت معلّمان در دستور کار دولت قرار گیرد

مهر نوشت: جمنا تاکید کرد که از دولت محترم و مسئولان تقاضا دارد؛ آن‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تأکید دارند، بیش از پیش و مجدانه به موضوع «تکریم منزلت» و «ارتقای معیشت» معلمان شریف بپردازند.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب به مناسبت روز معلّم بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن در ادامه آمده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی):
«معلمان پرورش‌دهنده مهم‌ترین سرمایه یک ملت؛ یعنی سرمایه انسانی، پایه‌ریزان تمدن نوین، جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی و سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند».

جایگاه و مقام معلم، آن‌گونه والا و ارزشمند است که سالروز شهادت استاد مبارز خط مقدم جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی؛ استاد شهید مرتضی مطهری؛ به نام این گروه فرهیخته ثبت شده است.

انقلاب اسلامی ایران انقلابی با ریشه‌های عمیق فرهنگی است و آموزگاران و استادان در پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای فرهنگی انقلاب نقش بسزایی دارند؛ در واقع تربیت و پرورش نسل آینده‌ساز کشور اصلی‌ترین وظیفة معلمان است که این مهم اهمیت جایگاه این قشر ارزشمند جامعه را در توسعة انسانی هویدا می‌سازد.

آموزش صحیح و اصولی مبتنی بر اولویت اصول الهی و انسانی فرزندان ما از سوی معلمان؛ مهم‌ترین عامل امکان تقدیم نسلی «دانا، توانا، خردمند، پرهیزکار، پاکدامن، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام» به آینده روشن ایران اسلامی به شمار می‌رود.

در دنیای امروز که هجمه فرهنگی غرب مستکبر از جمله آمریکا و انگلیس علیه ایران اسلامی شدت گرفته است و تلاش دشمن برای تخطئه فرهنگ دینی مدام و دنباله‌دار است؛ مسئولیت دلسوزانه و دشوار فرهنگیان و معلمان در خط مقدم مبارزه بسیار حائز اهمیت است. قشر فداکاری که بسیاری از ایشان در راه حفظ وطن و اصول اسلام و انقلاب اسلامی؛ از جان خویش نیز گذشتند و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران و دین مبین اسلام کرده‌اند.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی؛ ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره معلم بزرگ و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی، استاد شهید مرتضی مطهری؛ روز و هفته معلم را به همه آموزگاران، استادان و علمای فاضل حوزه و دانشگاه تبریک می‌گوید و از دولت محترم و مسئولان تقاضا دارد؛ آن‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تأکید دارند، بیش از پیش و مجدانه به موضوع مهم «تکریم منزلت» و «ارتقای معیشت» معلمان شریف بپردازند. ان‌شاءالله.

۲۳۲۱۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1255576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =