چند درصد دموکرات‌ها موافق استیضاح ترامپ هستند؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نتایج نظرسنجی جدید ان پی آر/پی بی اس/ ماریست نشان داد اکثر دموکرات‌ها موافق استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا هستند.

 به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد پس از انتشار گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه دادگستری آمریکا اکثر دموکرات‌ها از استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور حمایت می‌کنند.

در پی انتشار گزارش نهایی مولر، ۷۰ درصد از دموکرات‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند. این رقم در مورد شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه در این نظرسنجی ۵ درصد است. در مجموع حدود ۳۹ درصد از مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی موافق استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا بودند.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شد که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ موضوع استیضاح ترامپ را مطرح کرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد ۴۸ درصد از شرکت کنندگان معتقدند که دموکرات‌ها باید تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ را ادامه دهند در عین حال ۴۶ درصد معتقدند تحقیقات باید به پایان برسد. بنابر اعلام برگزارکنندگان این نظرسنجی حرف زدن درباره پیگیری روند استیضاح ترامپ خطر سیاسی در پی دارد. علی‌رغم برخی مخالفت‌ها با طرح استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا اکثر آمریکایی‌ها می‌گویند تحقیقات مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات و کارشکنی احتمالی او سوالات بسیاری را ایجاد کرده که باید پاسخ داده شود. حدود ۵۸ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند سوالات زیادی در خصوص این تحقیقات باقی مانده است. اما ۳۳ درصد نیز نظر مخالفی داشتند.

بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا نتوانست در تحقیقات خود تبانی میان کمپین انتخاباتی رئیس جمهور و عوامل روس را مشخص کند. با این حال در این گزارش به تلاش‌های صورت گرفته از سوی رئیس جمهور آمریکا برای کارشکنی بر سر اجرای عدالت اشاره شده است. رابرت مولر در گزارشش به دست‌کم ۱۰ مورد از اقدامات ترامپ که می‌توان آن‌ها را مصداق مانع‌تراشی در اجرای عدالت دانست، اشاره کرده است. او علی‌رغم این، وظیفه تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا این اقدامات، مصداق مانع‌تراشی در اجرای عدالت هستند را به کنگره آمریکا سپرده است.

چالشی که دموکرات‌ها با آن مواجهند این است که مولر در گزارشش به این جمع‌بندی نرسیده که دونالد ترامپ مرتکب جرمی شده، هر چند که او را تبرئه هم نکرده است. این نتیجه‌گیری متزلزل دموکرات‌های مجلس نمایندگان را به این نتیجه رسانده که فرایند استیضاح به درب بسته مجلس سنایی خواهد خورد که اکثر کرسی‌هایش در اختیار جمهوری‌خواهان است.

نظرسنجی ان پی آر/ در فاصله ۲۴ تا ۲۹ آوریل در میان هزار و ۱۷ نفر برگزار شد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1255695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =