تهدید سیدحسن نصرالله: اسرائیل در صورتِ حمله به لبنان نابود خواهد شد

شبکه خبر نوشت: دبیر کل حزب الله لبنان گفت که من یک وعده قاطعانه می دهم که اگر نیروهای اسرائیلی بخواهند وارد خاک جنوب لبنان شوند، آن ها را مقابل دوربین های شبکه های تلویزیونی جهان نابود خواهیم کرد.

سید حسن نصرالله که شامگاه پنجشنبه به مناسبت سومین سالگرد شهادت سید مصطفی بدرالدین معروف به السید ذوالفقار از فرماندهان حزب الله سخن می گفت، با تبریک و تسلیت شهادت وی به خانواده شهید بدرالدین، همچنین به مناسبت فرارسیدن روز کارگر ضمن تأکید بر ایفای حقوق کارگران، این روز را به همه این زحمتکشان که برای روزی حلال خود تلاش و مجاهدت می کنند، تبریک گفت.

وی با ذکر خاطراتی از این شهید والامقام ادامه داد: در کمین انصاریه ما از یک طریق فنی و تکنولوژیک توانستیم اطلاعاتی درباره عملیات اسرائیلی ها جمع کنیم.مسؤولان و حاج عماد مغنیه جمع شدند و به این نتیجه رسیدیم که اسرائیل می خواهد عملیات بزرگی را انجام دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد، حاج عماد و سید مصطفی به محل کمین رفتند و آن منطقه را به طور دقیق بررسی کردند. به این نتیجه رسیدند که باید هر شب منطقه را مین گذاری و بمب گذاری کنند و اگر عملیات شروع نشد آن ها را دوباره بردارند.سید حسن نصرالله افزود، این کار چندین بار تکرار شد و سرانجام آن عملیات کمین به طور موفقیت آمیز توسط مقاومت انجام شد.

** مجاهدت های مخفیانه بدرالدین
دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: هنگامی که ما چنین آیین هایی را برای گرامیداشت این شخصیت ها برپا می کنیم، برای بزرگداشت کسانی است که به طور مخفیانه و ناشناس مجاهدت کردند. سید مصطفی بدر الدین از نخستین کسانی بود که هنگام جوانی وارد مسیر مقاومت شده و در این مسیر بزرگ و پیر شدند.وی افزود: از صفات شهید بدر الدین تحمل مسؤولیت و دغدغه ملت و دولت و خاک بود و ناراحت بود که خاک فلسطین اشغال شده و منطقه ما و ملت های ما توسط آمریکا به تاراج رفته و می رود.

** برای برخی در لبنان دغدغه منطقه و ملت های آن داشتن، تعجب آور است
دبیر کل حزب الله لبنان با تأکید بر این که وی و برخی افراد نظیر بدرالدین از وضع بد ملت های مسلمان ناراحت می شدند، تأکید کرد: در لبنان از دیدگاه برخی، اگر کسی دغدغه منطقه و ملت های منطقه را داشته باشد، تعجب آور و بعضی مواقع محکوم است و حتی اگر درباره آنها سؤال کنی، شما را محکوم می کنند.
سید حسن نصرالله تصریح کرد: به مرحله ای رسیدیم که اگر کسی دغدغه خاک خود و وطن خود و حزب خود و طایفه خود و یا هموطنان خود را داشته باشد، محکوم می شود.وی ادامه داد: از ویژگی های مجاهدین این بود که دغدغه همه این امت را داشتند و سید عباس موسوی حتی به افغانستان و مرز ایران و عراق و رفت و از ویژگی های سید مصطفی بدر الدین نیز این بود که عزیمت و غیرت و روحیه انقلابی داشت و آنان هیچگاه خسته نمی شدند.
این مقام ارشد حزب الله تاکید کرد: آنان از دشمن نمی ترسیدند؛ با اینکه آمریکا در لبنان حضور داشت و کشورهای عربی ضعیف بودند و امکانات کمی داشتند.هیچ یک از آنان نگفت که باید منتظر بمانیم تا امکانات بیشتری داشته باشیم تا کار خود را شروع کنیم؛ اما با تحمل این مسؤولیت و همت بلند و تمرکز و کار درست و تمیز، باید کار خود را شروع کنیم.

** برخی به دنبال دامن زدن به جنگ در منطقه هستند
نصرالله در خصوص تحرکات رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد: یک فضایی در منطقه هست که آمریکا و برخی کشورها و رسانه ها می خواهند به آن دامن بزنند و آن، امکان شروع جنگ توسط اسرائیل است و هدف آن ها این است که بگویند سبب این جنگ را از بین ببرید.
دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد؛ آنان می خواهند یک جنگ روانی علیه ملت لبنان و مسؤولان آن انجام دهند تا بتوانند امتیازاتی بگیرند.

** درخواست برای دست کشیدن از موشک های مقاومت
سید حسن نصرالله تصریح کرد: در مرز زمینی یک نقاط بسیار استراتژیک وجود دارد و موضوع مرز دریایی و مزارع شبعا نیز مطرح شده است. وی افزود: موضوع قدرت لبنان و مقاومت نیز مطرح می شود و می گویند که اگر می خواهید اسرائیل به شما حمله نکند، باید مقاومت را از بین ببرید و از موشک های مقاومت دست بکشید.
دبیرکل حزب الله تأکید کرد: من به مردم لبنان می گویم که به کسی اجازه ندهید که علیه شما عملیات روانی انجام دهد چون شما قدرتمند هستید.

** اسرائیل نمی تواند جنگی را شروع کند
دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد: هیچ لزومی ندارد کسی بترسد؛ اگر اسرائیل می خواهد جنگی را شروع کند من می گویم که بیاید شروع کند. همه در اسرائیل می گویند که جنگ شان باید سریع و قاطعانه باشد و آن ها نمی توانند چنین جنگی را شروع کنند.

** اسرائیل جرأت ورود به خاک لبنان را ندارد
سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد: قدرت مقاومت حتی در نیروهای زمینی پیشرفت کرده است و توانایی آزادسازی الجلیل را نیز دارد و این در حالی است که اسرائیل جرأت ندارد وارد خاک جنوب لبنان شود.وی تأکید کرد: آنان نمی دانند در این کوه ها و در خاک جنوب لبنان چه چیزی مخفی شده است. من قبلاً گفته ام که موضوع خاک لبنان در دست دولت این کشور است و دولت لبنان باید اعلام کند که این خاک، لبنانی است یا نه و مسؤولیت آن بر عهده دولت است.
دبیر کل حزب الله لبنان در واکنش به برخی مواضع در لبنان در ارتباط با مناطق اشغالی تصریح کرد: در جنوب لبنان هفت روستا وجود دارد که از آن لبنان است اما این مسأله را به دولت لبنان تحمیل نکردیم اما به اعتقاد ما، این خاک چه لبنانی باشد و چه فلسطینی، از آن ماست.
سید حسن نصرالله گفت: ما در مقاومت اعلام می کنیم که چنانچه دولت لبنان خاک شبعا را لبنانی می شمارد، ما موضع دولت را قبول می کنیم و تصریحات بعضی ها که رأی شان را عوض می کنند، برای ما اهمیت ندارد.

** اسرائیل در صورت حمله به لبنان نابود خواهد شد
دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: من یک وعده قاطعانه می دهم که اگر نیروهای اسرائیلی بخواهند وارد خاک جنوب لبنان شوند، آن ها را مقابل دوربین های شبکه های تلویزیونی جهان نابود خواهیم کرد.
وی ادامه داد: دیگر زمان نواختن گروه های موسیقی ارتش اسرائیل و ورود نیروهای آن به لبنان و اشغال آن تمام شده است.

** زمان ثابت کرد که مواضع ما درباره سوریه درست بود
دبیرکل حزب الله تأکید کرد: هر روز که می گذرد، برای ما ثابت می شود که موضع گیری های ما در ارتباط با سوریه درست بود و بعضی شخصیت های عربی سابق نیز تأکید می کنند که موضع گیری ما بسیار درست بود.
دبیر کل حزب الله لبنان افزود: حوادث سوریه یک توطئه آمریکایی- اسرائیلی- سعودی بود و هیچ ربطی به دموکراسی و انتخابات در سوریه نداشت.آنان چه کسانی را برای حکمرانی بر سوریه و گسترش دموکراسی در آن انتخاب کردند؟ داعش.
وی ادامه داد: داعش چگونه توانست نزدیک به 40 درصد خاک سوریه را و نیمی از عراق را اشغال کند و به دروازه های کربلا برسد؟ چه کسانی به آنان کمک مالی و پشتیبانی رسانه ای کردند؟
دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد که آمریکا با پول و فکر سعودی، این تفکر داعشی را به سوریه فرستاد. اغلب تروریست ها سعودی بودند. کلینتون هم اعتراف کرد که آن ها داعش را تأسیس کردند.وی افزود: ژنرال آمریکایی ویسلی کلارک هم در شبکه سی ان ان اعلام کرد که داعش را دوستان و همپیمانان ما تأسیس کردند و ما نمی توانیم در مقابل حزب الله بایستیم و باید از طریق داعش با آنان بجنگیم.
سید حسن نصرالله تاکید کرد: رهبری سوریه ثابت کرد که می تواند در مقابل آمریکا بایستد و استوار بماند؛ در حالی که همه جهان تسلیم آن شده اند.وی ادامه داد: همان گونه که معلوم است، ترامپ به دنبال آن است که وعده های انتخاباتی خود را عملی کند و این یک حقیقت است و من به مسؤولان عراقی می گویم که مراقب باشند؛ چون ترامپ در وعده های انتخاباتی خود گفته است که نفت عراق را باید از آن آمریکا کند؛ همانگونه که نفت سعودی را از آن خود کرده و آنان را می دوشد و هر روز این امر ادامه دارد.

** داعش از بین رفته اما تفکر داعش وجود دارد
سید حسن نصرالله افزود: می خواهم بگویم که هنوز تهدید داعش وجود دارد؛ حکومت داعش از بین رفته اما تفکر و افراد داعش که به طور جداگانه بمب گذاری می کنند و عملیات تروریستی انجام می دهند، هنوز وجود دارند.
وی تأکید کرد: سوریه و عراق باید برای مبارزه با داعش همکاری کنند و این یک مسأله بسیار ضروری است.
دبیر کل حزب الله لبنان افزود: می خواهم بپرسم چه کسی پشت این تفکر داعشی و کسانی که بمب گذاری های سریلانکا را انجام داده اند، ایستاده است؟وی ادامه داد: سعودی پشت همه این تفکر ایستاده و ما باید عربستان را درباره این جنایت ها و نه عوامل کوچک آن را محکوم کنیم. آمریکا و عربستان سعودی مسؤول اصلی این جنایت ها هستند.

** ضرورت مقابله با پیمان جنایتکاران
سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما باید با این پیمان جنایتکارانه بین عربستان و آمریکا مواجهه و مقابله کنیم. سازمان ملل گفته است 250 هزار یمنی توسط آن ها کشته شده اند و همه ساکت هستند چون آمریکا و سعودی پشت آن ایستاده اند.
وی افزود: عربستان 37 زندانی را اعدام کرد و رسانه ها فقط این خبر را ذکر و محکوم کردند و ساکت شدند و از یادشان رفت.
این مقام ارشد حزب الله گفت: کاری که عربستان سعودی با خاشقچی کرد، بی سابقه بود اما همه ساکت ماندند چون جهان به گونه ای شده که هر کسی پول بیشتری داشته باشد، می تواند هر کاری را انجام دهد.
سید حسن نصرالله گفت: ترامپ به جای اینکه به دوستان خود و هم پیمانان خود احترام بگذارد، به آنان توهین می کند. من صراحتاً می گویم که از ملک سلمان بدم می آید اما دلم برای او می سوزد؛ چون ترامپ هر روز می آید و در سخنرانی های خود به آنان توهین می کند.

** شهامت و شجاعت اعراب کجا رفته است
وی با طرح این سؤال که شهامت و شجاعت اعراب و قدرت و غیرت آن ها کجا رفته است؟ گفت: ترامپ می آید و به پادشاه آنان توهین می کند و آنان ساکت می مانند.

** چگونه برخی در لبنان به فردی دروغگو اعتماد می کنند
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) درباره خود می گوید که کلاهبردار، دروغگو و دزد هست. چگونه در لبنان کسانی هستند که به چنین افرادی اعتماد می کنند و در حالی که خودشان اعتراف می کنند که دزد و کلاهبردار هستند؟
سید حسن نصرالله آخرین بار دوم اردیبهشت ماه به مناسبت نیمه شعبان در مراسمی با عنوان پیشآهنگان امام مهدی (عج) سخنرانی کرده بود.

2323
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1255869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =