وزیر آموزش و پرورش: وظیفه ما تقویت هویت دانش‌آموزان است

وزیر آموزش و پرورش گفت: وظیفه ما در آموزش و پرورشی، تقویت هویت دانش‌آموزان و عمق‌بخشی به ویژگی‌های هویتی جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ سید محمد بطحایی که در یادواره سرداران و 212 شهید فرهنگی استان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود:
در دنیای امروز جنگ نظامی و اقتصادی دیگر اثربخش نیست و استعمار در جنگ جدید با تغییر هویت افراد، به دنبال نفوذ و سیطره بر جامعه است.

وی هویت یابی و هویت بخشی به دانش آموزان را یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: در عصر جدید که جنگ‌های نظامی تأثیر پایداری برای استعمار و استکبار ندارد حتی جنگ اقتصادی هم برای استعمار عایدی نخواهد داشت.

بطحائی افزود: تنها راهی که امروز زورگویان برای استعمار پیدا کردند، تسلط به هویت و یکی کردن آنهاست.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تلاش ما ناظر بر امروز و فردا نیست بلکه مشارکت کردن در این نبرد و ناظر بر بقا و ادامه ارزش‌های دینی و الهی کشور است.

بطحائی با اشاره به اینکه اسناد 2030 تیشه به ریشه هویت می‌زند گفت: سیطره‌ای که استعمار و استثمار برای خالی کردن ظرف هویتی کشور ما در پیش گرفته برای این است که بتواند هویت مورد نظر خود را در این ظرف جا بدهد.

وی با بیان اینکه وقتی هویت افراد یکی شود مکان زندگی کردن تفاوتی ندارد اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه ماست و همه ما به دنبال اجرا و جلو بردن این سند هستیم.

وزیر آموزش و پرورش، در ادامه با بیان اینکه شهید و شهدای ما و فرهنگ شهادت برای حفاظت و صیانت از هویت اصیل ما بوده است افزود: برگزاری مراسم یادبود شهدا، تثبیت هویت اسلامی است.

بطحایی با اشاره به اینکه تجلیل صرف هدف نهایی یادبود شهدا نیست ادامه داد: زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا، برای توجه دادن به جنگ بزرگ هویتی در جریان است تا بتوانیم در این جنگ نابرابر پیروز شویم.

بطحایی گفت: شهدا برای تثبیت هویت ملی جان خود را فدای انقلاب و هویت اسلامی ایرانی کردند و اگر نظام جمهوری اسلامی چهل سال روی پای خود ایستاده است، حاصل دعای شهدا برای امتداد این انقلاب است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1255905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =