سید احمد خاتمی: ترامپ مثل یک دزد سر گردنه است / باید سرِ آمریکای دیوانه را به سنگ کوبید

فارس نوشت: امام جمعه موقّت تهران با اشاره به تهدیدات آمریکا گفت: در چنین شرایطی، مذاکره به معنای تسلیم است و تسلیم یعنی ذلّت و ملت عاشورایی ایران ذلّت ناپذیر است و شعار ملّت عاشورایی ما، هیهات منا الذله است.

سیّد احمد خاتمی، امام جمعه موقّت تهران در خطبه‌های امروز(۱۳ اردیبهشت) تهران با اشاره به تهدیدات آمریکا گفت: نظام ما نظام عاشق علی است. در تک تک سلول‌های این مردم محبّت علی نقش بسته است. دشمان نظام ما هم از سنخ دشمنان علی هستند. ما در مصافی اینچنینی هستیم. 

خاتمی با بیان اینکه مصاف ما عقیدتی است اظهار داشت: یعنی نه قصه تروریسم مطرح است نه حقوق بشر و نه هسته‌ای. دنیا می‌داند آمریکا و اذنابش در خط مقدم تروریسم و تروریست پروری هستند. ۴۰ سال است که همیشه در ستیز با آمریکا بوده‌ایم و به فضل خدا پیروز بوده‌ایم و هیمنه آمریکا را در دنیا شکسته‌ایم. آنچه مایه نگرانی ترامپ است این شعار انقلابی مرگ بر آمریکای مردم است.

وی ادامه داد: ترامپ مدام می‌نالد از اینکه مردم ایران مرگ بر آمریکا می‌گوید. مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر شما زورگوها. با مردم آمریکا دعوا نداریم.

خاتمی با بیان اینکه نقشه خاورمیانه جدید آمریکا را به فضل خدا در هم شکستیم، ادامه داد: از اول انقلاب چندین جنگ راه انداختید. جنگ نظامی، جنگ فرهنگی و رسانه‌ای و روانی، جنگ سیاسی و الان هم جنگ اقتصادی است. به فضل خدا ملّت بزرگ ایران در طول این چهل سال از این جنگ‌ها پیروز بیرون آمده و از این جنگ آخر هم پیروز بیرون خواهد آمد.

وی، پنج رمز پیروزی در این جنگ‌ها را خداباوری، بصیرت، حضور مردم در صحنه، مقاومت و وحدت و همدلی دانست و افزود: با این عناصر، ان‌شاءالله در آینده هم پیروز خواهیم بود.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه خود آمریکا بحران‌زده است، گفت: ترامپ مثل یک دزد سر گردنه است که باج‌گیری می‌کند؛ می‌گوید عربستان پانصد میلیون دلار بدهد تا امنیتش را تأمین کند، سال آینده هم باید بیشتر بدهد. عجیب است اینطور پول می‌گیرد در حالی که بحران در کشور خودش غوغا می‌کند.

وی با بین اینکه آنچه مهم است مقاومت است و بس، تصریح کرد: ما با دیوانه‌ای طرف هستیم که اگر یک قدم عقب بنشینیم، ده قدم جلو می‌آید؛ باید سر این دیوانه را به سنگ کوبید. تنها کسی هم که می‌تواند سر این دیوانه را به سنگ بکوبد، ملّت بزرگ ایران است. در چنین شرایطی، مذاکره به معنای تسلیم است و تسلیم یعنی ذلّت و ملت عاشورایی ایران ذلّت ناپذیر است و شعار ملّت عاشورایی ما، هیهات منا الذله است.

وی با بیان اینکه ابزار این روزهای ترامپ، تهدید است، افزود: تهدیدهایی که بسیار نخ‌نما شده است و اگر در هر کشوری اثر داشته باشد اینجا اثر ندارد. چهل سال است گوش‌مان پر است از این تهدیدها. 

خاتمی ادامه داد: یکی از این تهدیدها به صفر رساندن صادرات نفت ایران است. آمریکا به خوبی می‌داند و خود را به نادانی می‌زند؛ به فضل خدا نظام ما هرچقدر بخواند نفت تولید می‌کند و به کوری چشم شما هرچقدر بخواهد صادر می‌کند. آمریکا این را هم بداند که این شیطنت‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =