شبکه استانی جهان بین همراه لحظات معنوی روزه‌داران

صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری با ویژه برنامه های متنوعی با هدف ایجاد نشاط معنوی، به استقبال ماه مبارک رمضان می رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی در رسانه استانی تولید و پخش می شود که از آن جمله می توان به برنامه «شمیم بهشت» که به پخش مستقیم برنامه جزءخوانی همراه با تفسیر قرآن کریم از مصلای امام خمینی شهرکرد اختصاص دارد و هر روز از ساعت ۱۸ تا ۱۹ به تهیه کنندگی هوشنگ رحیمی به روی آنتن شبکه استانی سیمای جهان بین می رود، اشاره کرد.

دکتر افشارنیا افزود: «در آستان آسمان» ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان از تولیدات سیمای جهان بین است که در بخش های ادعیه سحر، قرآن، مباحث کارشناسی احکام، کارشناس موضوعات اخلاقی، نکات روزه داری، اذان، تعقیبات نماز و دعای روز به تهیه کنندگی لیلا همتی و اجرای احمد باقری به منظور ایجاد شور و نشاط در لحظات معنوی سحر، به مدت ۶۰ دقیقه با هم استانی ها همراه می شود.

وی «ماه عاشقی» را عنوان ویژه برنامه تلویزیونی افطارهای ماه مبارک رمضان بیان و خاطرنشان کرد: این برنامه با بخش های متنوعی از جمله عاشقان بهشت، معرفی آداب و رسوم مردم استان در این ماه مبارک، مباحث کارشناسی مذهبی، گزارش از افرادی که هنگام افطار در محل کار حضور دارند، حدیث، مناجات و ادعیه روزهای ماه رمضان، قرآن، اذان و نیایش از سیمای جهان بین پخش می شود.

به گفته مدیرکل صدا و سیمای استان این برنامه به تهیه کنندگی بیژن علی بابایی و اجرای افشین امانی هر شب هنگام لحظات معنوی افطار به مدت ۴۵ دقیقه به استقبال اذان مغرب، نیایش و افطار می رود.

آقای افشارنیا با اشاره به اینکه معاونت صدای مرکز چهارمحال و بختیاری هم با  ویژه برنامه های متنوعی به استقبال ماه مبارک رمضان می رود، افزود: «گلبنگ» برنامه سحرگاهی رادیو جهان بین است که با هدف تبیین فیوضات سحرهای ماه مبارک رمضان و ایجاد لحظاتی معنوی و نشاط انگیز برای سحرخیزان، به تهیه کنندگی مریم رضوی و گویندگی حامد ایرج پور به مدت ۹۰ دقیقه با روزه داران سحرخیز همراه می شود.

وی گفت: معرفی شخصیت های دینی، سخنان پندآموز بزرگان، گفتگو با حافظان و قاریان قرآن، معرفی مساجد استان، شرح دعای سحر، ارائه مباحث کارشناسی اخلاقی و معارفی، تواشیح و سحرخوانی بخش های این برنامه را تشکیل می دهند.

مدیرکل رسانه استانی افزود: برنامه «سفره آسمانی» نیز با بخش های متنوع، در ماه مبارک رمضان، در استقبال از لحظات افطار به تهیه کنندگی مهشید موسویان و نایب صالحی و گویندگی فرزین مظفری و مرضیه رفیعی از  رادیوجهان بین پخش می شود.

دکتر افشارنیا خاطرنشان کرد: این برنامه در بخش های گزارش، نمایش، موسیقی و سرود متناسب با حال و هوای ماه مبارک رمضان، مسابقه، پیامک، گفتگو با فعالان قرآنی و پاسخگویی به سؤالات و احکام شرعی همزمان با افطارهای ماه مبارک رمضان به مدت ۹۰ دقیقه، لحظاتی با نشاط همراه با حس معنویت را برای شنوندگان و روزه داران هم استانی فراهم می کند.

وی در ادامه گفت: معاونت خبر صدا و سیمای استان هم برای استقبال از ماه میهمانی خدا تدارک گسترده ای دیده است که تولید ۲۲ گزارش خبری تلویزیونی و رادیویی با موضوع آماده شدن مردم برای ماه رمضان، غبارروبی مساجد وحلول ماه مبارک، تهیه یازده گزارش رادیویی و پرداختن به خبرها و موضوعات مرتبط در سه بخش خبری تلویزیونی و دو بخش رادیویی از برنامه های پیش بینی شده برای ماه نزول قرآن است.

مدیرکل صدا و سیمای استان تولید ۲۱ گزارش موضوعی با رویکرد ماه مبارک رمضان، جزءخوانی قرآن کریم، آداب و رسوم مردم مناطق مختلف استان با محوریت گزارش های خبرنگاران آزاد شهرستان ها، بهره گیری از ویژگی های معنوی این ماه در عرصه های رونق تولید و آبادانی استان  و درج اخبار متناسب با رویدادهای ماه رمضان در سایت و پیام رسان سروش خبرگزاری صدا و سیما از دیگر برنامه های پیش بینی شده معاونت خبر رسانه استانی همزمان با ماه مبارک رمضان بیان کرد.

دکتر افشارنیا افزود: معاونت فضای مجازی صدا و سیمای استان هم با تولید آثار متناسب با ماه مبارک رمضان با مخاطبان خود همراه می شود و سعی در انتقال پیام های با محتوا و اثربخش دارد.

به گفته وی تولید و انتشار پوستر، اینفوگرافیک و عکس نوشت با موضوع مناسبت ها، اعمال و آداب و رسوم ماه مبارک رمضان، ادعیه و مناسبت ها، تولید فیلم کوتاه، وله و پادکست با موضوع ماه مبارک رمضان و مناسبت های این ماه، معرفی برنامه های رادیویی و تلویزیونی در فضای مجازی، فراخوان و برگزاری مسابقه قرآنی به صورت روزانه، ایجاد و بارگذاری صفحه ویژه در وب سایت مرکز، برگزاری پویش و جریان سازی در شبکه های اجتماعی متناسب با مناسبت های ماه مبارک رمضان، استفاده از ظرفیت اپلیکیشن جهان بین همراه و بهره گیری از ظرفیت پیام رسان ها از جمله اقدامات در نظر گرفته شده این معاونت به مناسبت ماه مبارک رمضان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =