۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
واکنش آمریکا و ژاپن به پرتاب موشک کره شمالی

تسنیم نوشت: آمریکا و ژاپن به پرتاب موشک از سوی کره شمالی واکنش نشان دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس، کاخ سفید اعلام کرد که پرتاب موشک کوتاه‌برد کره شمالی را زیر نظر دارد. سارا سندرز، معاون مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: ما از اقدامات امشب کره شمالی آگاه هستیم. ما تا حد لزوم بر نظارت به این موضوع ادامه خواهیم داد.

رئیس ستاد مشترک کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی در ساعات اولیه روز شنبه چندین موشک کوتاه‌برد را از ساحل شرقی خود به اقیانوس شلیک کرده است.

درصورتی که اثبات شود کره شمالی موشکهای بالستیک ممنوعه را شلیک کرده است، این اولین اقدام کره شمالی در پرتاب این نوع موشک از نوامبر 2017 به بعد خواهد بود.

وزارت دفاع ژاپن نیز در واکنش به این اقدام کره شمالی گفت که موشکهای پیونگ‌یانگ به هیچ منطقه‌ای در نزدیکی سواحل ژاپن برخورد نکرده و این‌که ژاپن با هیچ تهدید امنیتی مواجه نیست.

در بیانیه وزارت دفاع ژاپن آمده است که این کشور با وضعیتی مواجه نیست که تهدیدی برای امنیت ملی این کشور به‌شمار رود.

به‌نظر می‌رسد با توجه به اینکه شینزو آبه به‌دنبال اطمینان از برگزاری یک نشست با رهبر کره شمالی است، این کشور از هرگونه واکنش تند در برابر اقدامات کره شمالی اجتناب می‌کند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • TR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    1 1
    این هم از عواقب ارتباط تنگاتنگ با روسیه دقیقا شبیه کشورمان که در زمان برجام و آمدن آرامش شروع کردند به موشک پرانی و شعار نویسی بر آن