افتتاح فاز نخست توسعه نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی برق رشکان ارومیه تا پایان امسال

استاندار آذربایجان‌‎غربی در جلسه کمیته بهبود بهره‌برداری از برق استان، ضمن قدردانی از تلاش مجموعه شرکت توزیع برق استان به موضوع افتتاح فاز نخست توسعه نیروگاه ۴۰۰مگاواتی برق رشکان ارومیه تا پایان امسال اشاره و گفت: با افتتاح این نیروگاه، امکان صادرات برق به کشورهای همسایه نیز فراهم خواهدشد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، کمیته بهبود بهره برداری از برق استان با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی و اکبر حسن‌بکلو مدیرعامل شرکت توزیع برق استان برگزار شد.

آذربایجان‌غربی پیشرو در صرفه‌جویی انرژی در بخش اداری

اکبر حسن‌بکلو مدیر عامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی در ابتدای نشست با اشاره به اینکه این نشست  به صورت ماهانه با حضور مدیران برق استانی به منظور حل مسائل و بهبود روند بهره‌برداری ,رصد شاخص های آماری ,مقایسه با اسناد بالادستی و اهداف عملیاتی سند استراتژیک واخذ گزارشات لازم با هدف خدمات‌رسانی به مشترکین برگزار می‌شود گفت: تلاش همکاران حاضر در این نشست جز خدمت رسانی و بهبود شاخص‌ها نیست و هدف رضایت مشترکین خواهدبود.
وی با تشکر از همراهی و حمایت مقام عالی استان و نمایندگان محترم  از عملکرد شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی در سال گذشته بخصوص تابستان گفت: خوشحالیم که در سال گذشته، استان آذربایجان‌غربی یکی از استان‌ها با بیشترین آمار صرفه‌جویی انرژی درحوزه اداری درکشور بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی با قدردانی از تلاش‌های مقام عالی استان بابت بهبود شاخص‌های استان برای جذب سرمایه‌گذاران خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را برای همراهی مجموعه استانداری و سیاست‌های دولت برای ارتقای شاخص‌های استان بالاخص در حوزه برق و انرژی انجام خواهیم داد و در این راستا از تمام مدیران، معاونین و روسای شهرستانی خواسته‌ایم برای این منظور تمام تلاششان را بکارگیرند.

جلسه کمیته بهبود بهره بردرای برق

باید مانع از اسراف برق در برخی ادارات و سازمان‌ها شویم

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش مجموعه شرکت توزیع برق استان برای ارتقای شاخص‌ها و رضایتمندی مشترکان اظهار کرد: مواردی در حوزه برق استان وجود دارد که با تلاش این مجموعه و توجه مقام عالی استان باید پیگیری و حل شود.
وی ادامه داد: یکی از این مشکلات تکمیل نشدن نیروگاه ۴۰۰مگاواتی رشکان ارومیه است که این مورد را از وزیر نیرو نیز پیگیری کرده‌ واقدامات لازم انجام گرفته است .
وی اضافه کرد: دومین مورد درخواستی ما از وزیر نیرو، کابل کشی درون شهرهاست که اگر بصورت زمینی کشیده شود علاوه بر کاهش تلفات برق و انرژی، شاهد افزایش  کیفی زیرساختهای استان خواهیم بود .
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: بنا به اعلام وزارت نیرو، یک فاز نیروگاه ارومیه امسال و ۲ فاز دیگر سال آینده وارد مدار خواهدشد.
قاضی‌پور با انتقاد از برخی دستگاه‌های دولتی بابت عدم صرفه‌جویی در مصرف برق و اتلاف این انرژی گفت: با توجه به اسراف برخی ادارات و سازمان‌ها، با هماهنگی با جناب استاندار برق آن سازمان بمدت چند روز قطع شود تا شاهد اسراف نباشیم زیرا دولت برای تولید برق هزینه زیادی را متحمل می‌شود.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم تنها ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم شاهد کاهش اتلاف انرژی و پایداری برق خواهیم بود و همه باید برای این شرایط دست‌به‌دست هم دهیم.
نماینده ارومیه در مجلس اضافه کرد: در مورد انشعابات غیرمجاز با دستور دادستان با آنها برخورد کنید تا شاهد بی‌قانونی نباشیم.
قاضی‌پور در ادامه با قدردانی از تلاش مسئولین و بالاخص استاندار آذربایجان‌غربی بابت مدیریت بارش‌های سیل‌آسای ابتدای امسال که کمترین خسارت به استان وارد شد افزود: باید همه از شرکت توزیع برق به عنوان یکی از دستگاه‌های حساس و مهم حمایت کنیم زیرا برق به عنوان یک انرژی مهم محسوب می‌شود و تولید آن سخت وپرهزینه است .
قاضی‌پور همدلی، هماهنگی و وحدت را دلایل موفقیت نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: با همراهی وهمدلی  تمام گروه‌ها می‌توانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

عملکرد مدیرعامل و کارکنان شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی قابل تقدیر است

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی با قدردانی از عملکرد و تلاش مجموعه شرکت توزیع برق استان و مدیریت قابل تقدیر حسن‌بکلو مدیرعامل این شرکت در بهبود شاخص‌های برق استان گفت: شرکت توزیع برق عملکرد قابل قبولی را در بین دستگاههای خدمات رسان از خود ارائه کرده است .
 وی اضافه کرد: عملکرد ایشان، رضایت مردم و ما را در پی داشته که بابت آن از ایشان و مجموعه شرکت توزیع برق استان تشکر و قدردانی می کنم.
مقام عالی استان با اشاره به شرایط خاص کشور اظهار کرد: با افتتاح نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی، ظرفیت استان به ۱۹۰۰مگاوات خواهدرسید و با این رقم، برای سال‌های آینده برای بخش‌های صنعتی و دیگر استان مشکلی نخواهیم داشت و امکان صادرات برق نیز در استان فراهم خواهدشد.
استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با افتتاح این نیروگاه، بخش عمده‌ای از مشکلات استان مرتفع و با توجه به مرزی بودن آذربایجان‌غربی، امکان صادرات به کشورهای همسایه نیز فراهم می‌شود.همچنین با اشاره به خط رینک در حال احداث دور دریاچه ارومیه از اتمام فاز اول آن تا پایان سالجاری خبر داد .
ایشان در خاتمه با اشاره به اینکه توسعه استان تنها در گرو همدلی ووحدت می باشد اعلام کرد اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه گذاری در استان درحال رخ دادن می باشد و این تنها با ایجاد فضای با نشاط وآرام برای سرمایه گذاران میسر خواهد شد .

گفتنی است در این نشست، مدیران شرکت توزیع برق استان، معاونین شرکت و معاونین ستادی حضور داشتند.
بعد از این نشست نیز، استاندار آذربایجان‌غربی، نماینده ارومیه در مجلس و مدیرعامل شرکت توزیع برق استان از امور دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت توزیع نیروی برق استان بازدید کردند.

بازدید

شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی در حاشیه این بازدید گفت: تلاش ما تبلیغ آرامش در استان و حمایت از کسانی است که در راه توسعه استان قدم برمی‌دارند و حل مشکلات استان تنها با وحدت، همدلی و همراهی یکدیگر امکان‌پذیر است.
وی افزود:در شرایط فعلی که مردم با مشکلات زیادی به‌لحاظ اقتصادی و معیشتی مواجه هستند، مسئولان باید با وحدت، همدلی و با جدیت و همت مضاعف در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند.
وی ادامه داد:ما دست همه نمایندگان و حتی مخالفان جناحی و سیاسی خود را که با دلسوزی و انتقادات سازنده به‌دنبال رفع مشکلات و هموارتر نمودن مسیر توسعه استان هستند، می‌فشاریم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =