مشکل اصلی بازار خودرو چیست؟

بازار خودرو یکی در یکی از راکدترین دوره های عمر خود در اولین روز هفته جاری به سر می‌برد.

 به گزارش خبرآنلاین، در حالی که بازار خودرو امروز بدون قیمت‌های مشخص بر سایت دیوار فعالیت خود را آغاز کرد که دست اندرکاران این بازار می گویند در سایه عدم خرید و فروش، تاثیر خاصی مشهود نیست.

 یکی از فعالان این بازار در گفتگو با خبرانلاین در خصوص تاثیر بسته شدن سایت های قیمت گذاری گفت: سایت ها بسته شده و اتفاقا آنها که می خواستند ماشین بخرند هم چندان تکیه ای به آن نداشتند، اما خود فروشندگان که در بازار حاضر هستند و قیمت می دهند، با این افراد نمی توان برخورد کرد چرا که طرف می‌گوید می خواهم به این قیمت خودرویم را بفروشم .

 از سوی دیگر حسین اردوخانی ، نائب رییس سابقه اتحادیه نمایشگاه داران نیز گفت: بازار امروز حتی ار روزهای قبل هم راکدتر بود. حالا برخی می گویند قیمت پایین آمده است اما من امروز نه خریدی داشتم و نه فروشی که بگویم تغییری در بازار رخ داده است .

 وی با اشاره به اینکه بسته شدن سایت ها به این سرعت تاثیری بر بازار باقی نمی گذارد، ادامه داد: مشکل اصلی بازار خودرو اتفاقا سایت‌ها نیستند، مشکل اصلی عدم تحویل به موقع خودرو از سوی شرکت های خودروسازی است چرا که هنوز کسانی که سال گذشته خودرو ثبت نام کرده اند در برخی موارد نتوانسته اند خودروهای خودشان را تحویل بگیرند .

خودرو

 وی گفت: صنف ما در این میان فقط نظاره گر است. هی می‌گویند دلال، وقتی عرضه و تقاضا توازن ندارد، آدرس دلال را می دهند در حالی که اعضای صنف ما در حال بستن واحدهایشان هستند چون دیگر کار نمی ارزد و ما فقط در حال پرداخت مالیات هستیم.

 این فعال بازار خودرو گفت: من شخصا معتقدم قیمت ها در این بازار منطق ندارد، مگر یک خودرو چقدر تمام شده که باید این قیمت ها را داشته باشد. پراید 54 میلیون تومانی برای من عجیب است، 405 هشتاد میلیون تومانی واقعا منطق ندارد اما چه باید کرد؟

 او ادامه داد: بخشی از این گرانی ناشی از رشد شاخص تورم است، بالاخره همه چیز گران شده اما من مطمئنم اگر عرضه خودرو به درستی صورت گیرد و به درستی مسئولیت خود را انجام دهند ، بازار خودش به تعادل می رسد.

 این فعال بازار ادامه داد: وقتی نه خریدی هست و نه فروشی، من چگونه می‌توانم خبر از تاثیر اقدام برای بستن سایت های قیمت گذاری بدهم .

 وقتی قیمت نیست

 در روزهای اخیر در پی بالا گرفتن انتقادات نسبت به قیمت های نجومی در بازار خودرو ، سایت هایی نظیر دیوار و شیپور و ... نسبت به حذف قیمت‌های پیشنهادی اقدام کرده و تمام قیمت‌های مسکن و خودرو را توافقی اعلام کرده اند .

 پیش از این نیز در بحران ارز سال های ابتدایی دهه نود، با هدف کنترل قیمت ها در بازار ارز و پیشگیری از رشد بی رویه آن سایت های اعلام کننده قیمت طلا و سکه و ارز بسته شدند.

 بسیاری از فعالان صنفی اما معتقدند این اقدام در کنار اصلاح ساختار عرضه خودرو به بازار ممکن است تاثیرگذار باشد اما به تنهایی نمی تواند بازار را دستخوش تغییر خاصی نماید.  

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کدخدا IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    همه میدونن مشکل چیه پس چرا با این سوالات مردم رو سرگرم میکنید.
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
      0 0
      سرگرمی خوبیه
  • پیش خریدار اول تیر96 IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    موعد اسفند 96 پژو 2008 را هنوز کامل تحویل نداده اند و موعد های فروردین تا مرداد97 را هم که معلوم نیست کی میخوان بدن!!؟؟ کسی هم پاسخگو نیست!!؟؟ من منتظر چیکار کنم؟؟؟؟؟
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    عدم عرضه به موقع
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    درست میشه انشاالله
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    مشکل همون مشکل همیشگی که بجای برخورد با علت با معلول برخورد میشه
  • حسن IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    مشکل بازار خودرو دلال بازی تو بازار هست.
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    مشکل اصلی بازار همین ملت هستند .بله هیمنا .به همین سادگی /ماشینی که یک ماه پیش قیمت کردم 50 میلیون الان همون شخص همون ماشین را میگفت 70 میلیون ...رو چه حسابی؟ رو حساب طمع
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    مقصر 10 % تحریم هست و 90% خود ملت
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    بچه که بودیم منو برادرم رفتیم سر کت عمو یمان .تو جیبش یک دسته پول بود .اول برادرم یکی برداشت بعد من گفتم من چرا ور ندارم منم برداشتم .بعد برادرم 5 تا دیگه برداشت من 10 تا برداشتم ..این قدر اینکار کردیم تا دسته پول همه اش تمام شد و تابلو شد .اصلا حواسمان نبود داریم با این طمع خودمان را تابلو میکنیم اگه همون 3-4 تا را ببرمیداشتیم کافی بود و متوجه نمیشد کسی .اما طمع کردیم حکایت بازار هم همینه این به اون نگاه میکنه میگه من 10 میلیون با لاتر فروختم پس این دفعه میشه 20 میلوین بالا تر بفروشم ..همینطوری هی بالا و بالا تر میره تا اینگه اصل قضیه میره زیر سوال و پراید میشه 100 میلیون و تابلو میشه همش همینه چیزی جز نیست اصلا معادله و تحریم و جهان و امریکا نقش اندکی دارند تو بازار ما . همش طمع همین ملته که سعی میکنند اصلا هم به چشم نیاد .و مخفی میشن پشت تحریم و این و اون
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    بازارها فعلا ملتهب هستند. خودرو غیر خودرو هم نداره
  • میلاذ FR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    0 0
    تنها راه مقابله با افزایش قیمت خودرو و ملزم کردن خودرو سازان برای تحویل به موقع خودرو ها اینه که تعرفه واردات خودرو رو حذف کنن و اجازه بدن هرکی میخواد بره خودرو بیاره به شرط عدم فروش یعنی اگه دلال رفت خودرو آورد خواست بفروشه تعرفه گمرک باید بپردازه.
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    0 0
    - دلار از 4000 ت به 14000 تومن كه رسيد يعني سه و نيم برابر شد حالا كه همه اقلام تشكيل دهنده خودرو هر يك داراي قيمت جهاني مي باشند و همان ارزش ثابت است اما در داخل پول ملي ما از ارزش افتاده ولي اقلام تشكيل دهنده خودرو قيمت دلاري خودرو را محفوظ دارند فلذا تا قيمت خودرو با قيمت به تناسب افزايش قيمت دلار افزايش نيابد و سه ونيم برابر نشود جاي منطقي براي افزايش دارد كه دولت فعلا با يارانه آن را پايين نگه داشته است اما رفته رفته قيمت را آزاد خواهند كرد
  • دو - دكتر بايرامعلي بري اسكاتلند IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    1 0
    - كاهش عرضه نيز دليل ديگر عدم ارزان شدن خودرو هست - دليل ديگر عدم ترخيص حدود 15000 خودرو توسط دولت است - ممنوعيت واردات خودرو حداقل تا 1398 خودش دليل ديگري بر افزايش قيمت خودرو مي باشد فذا تا قيمت دلار كاهش پيدا نكند - قوه قضاييه با محتكرين برخورد نكند و دولت خودروهاي معطل مانده در گمرك را ترخيص نكند و اجازه واردات مجدد ندهند و از طرف ديگر تا تعرفه واردات خودرو كاهش نيابد و از طرفي عرضه خودروسازان مستقيما به مردم انجام نگيرد و همچنان طي يك فرآيند ثبت نام فرمايشي و محدود و فقط به دلالان خودشان عرضه كنند ، ارزاني در كار نخواهد بود
  • دكتر بايرامعلي بري مدير مركز بدلكاري اسكاتلند IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    0 0
    چند روزه آمدم وطن عزيزم ايران دلم براي وطنم بسيار ناراحته
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    0 0
    به موقع عرضه کنید حله
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    0 0
    تقاضای زیاد و عرضه کم
  • GB ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    0 0
    عرضه را مدیریت کنید
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
    0 0
    مشکل؟ کدام مشکل؟
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
    0 0
    من هیچ مشکلی ندارم