جلسات حمایتی بی‌نتیجه ماند/ بازار سرمایه به کدام سو می‌رود؟

بورس تهران همچنان بر مدار نزول می‌چرخد و روند افت بدون توقف است. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز نیز افت ۱۵ هزار واحدی را به خود دید و کاری هم از دست جلسات حمایتی، اصلاح تبصره قانون بودجه و محدوده ۲.۲ میلیون واحدی برنیامد.

به گزارش خبرآنلاین ، در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات کمی بیشتر از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رقم خورد و بازار باز هم رخ منفی را به خود گرفت ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران نیز حوالی ۷ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان قرار گرفت تا حدود ۵۰۰ همتی از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون افت را به چشم دیده باشد.

تجارت نیوز در خبری نوشت:بازار امروز چشم انتظار اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه بود، اما اصلاح آن هم برای بازار سرمایه کاری از پیش نبرد. برخی از اهالی بازار ترس انتشار اوراق با نرخ‌های بالا را در سر دارند و مشکل قطع برق در تابستان برای تولیدی‌ها که به عنوان یک چالش تکراری سالانه است خریداران را از خرید منع می‌کند.

اما چیزی که مشخص است ارزش معاملات پایین بازار است که نشان می‌دهد بازار به دست فراموشی سپرده شده است. اهالی تکنیکالیست بازار نیز از محدوده ۲.۲ میلیون واحدی ناامید شده‌اند و ادامه کار برای بازار سرمایه را سخت‌تر از قبل پیش بینی می‌کنند.

بازار امروز گروه انبوه سازی در رتبه اول برترین ارزش معاملاتی قرار گرفت. جایگاهی که در اختیار گروه خودرویی و یا فلزات اساسی قرار دارد، اما این بار و در این بازار آشفته به گروه انبوه سازی رسید.

ارزش معاملات گروه انبوه سازی به رقمی بیش از ۲۵۵ میلیارد تومان رسید گروه که ارزش بازاری در حدود ۶۱ هزار میلیارد تومان دارد. در این میان گروه خودرویی با ارزش معاملاتی در حدود ۲۳۴ میلیارد تومانی در جایگاه دوم و فلزات اساسی با ۲۱۰ میلیارد تومان در جایگاه سوم ایستاد.

اما جلسه مشترک اهالی بازار سرمایه و رئیس سازمان برنامه و بودجه در روز شنبه یک نتیجه داشت و آن هم توییت داود منظور بود به این مضمون که انتظار نظام برنامه ریزی از بازار سرمایه برای نقش آفرینی فعال در تامین حداقل یک سوم از ۴۰۰۰ همت منابع مورد نیار برای پشتیبانی جهش تولید در سال جاری است. صحبت‌هایی که کمی خریداران را عقب نشاند و این موضوع به وضوح در بازار و نقشه بازار سرمایه امروز مشخص بود.

خبرگزاری تسنیم هم این طور عنوان کرده است که مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی عنوان کرده است که بانک سینا به تملک صندوق توسعه ملی درآمده است. او گفته: «وصول مطالبات از طریق تهاتر نیز نقشی بسیار کم و حدود ۰.۱۲ میلیارد دلار بوده و این برای بدهکارانی بوده است که پول ما را نمی‌دادند و ما مجبور به تهاتر مثلا با سهام آن‌ها بوده ایم. مثلا آن‌ها گفتند ما جای پول، بانک سینا را داریم که ما همان را تملیک کردیم».

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =