از ۱۹ استاد پیشکسوت و برتر علم دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تجلیل شد

همزمان با هفته تجلیل از مقام معلم و فرارسیدن سی و ششمین سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از ۱۹ استاد پیشکسوت و برتر علمی تجلیل شد.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی دانشگاه ازاد اسلامی شهرکرد ، رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در این همایش ضمن خیر مقدم به روسا و معاونین حاضر در جلسه و تبریک روز معلم به اعضای هیأت علمی دانشگاه گفت: استادان باید در کنار درس دادن و آموزش به دانشجویان، مسائل معرفتی و دینی را مطرح کنند.

دکتر مظاهر نیکخواه بیان داشت: از آنجاییکه قدردانی از بزرگان وظیفه هر انسانی است، در این همایش از روسا و معاونین پیشین که در بنیان و تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد قدمی برداشته اند تجلیل شد.

وی آموزش و علم اموزی به دانشجویان به خصوص در علم معرفتی و دینی از سوی استادان را مهم ارزیابی کرد و افزود: از آنجاییکه دانشگاه آزاد اسلامی پسوند اسلامی دارد بنابراین اساس دانشگاه آزاد اسلامی مسائل دینی و تربیتی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اگر رسالت معلمی را به درستی انجام دهیم بی گمان جامعه رو به هدایت خواهد رفت. بدون شک معلمی که فلسفه آفرینش انسان را بداند به طرف تربیت جامعه ای بهتر و موفق تر خواهد رفت.
حجت الاسلام دکتر امیرقلی جعفری یکی از استادان حوزه و دانشگاه هم در این مراسم با تفسیر دو آیه یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِیرًا ﴿٤٥﴾ وَدَاعِیًا إِلَی اللَّـهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُّنِیرًا ﴿٤٦﴾ از سوره احزاب، به نقش اساسی معلمان در جامعه پرداخت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم با گرامی داشت یاد و خاطره دانشمند فیلسوف علامه شهید مطهری و بزرگداشت مقام شامخ معلم گفت: شهید مطهری شخصیتی بود که از دل حوزه برخواست و در دانشگاه درخشید و با تبیین بخش عمده ای از مباحث پر چالش در دانشگاه قبل و بعد از انقلاب چهره ای از یک استاد و اندیشمند دینی و علمی به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد اظهار داشت: شهید مطهری دارای ویژگی های مهمی از جمله علم فراوان وارزشمند اخلاص و بصیرت و مقاوم و ثابت قدم در برابر جریانات فکری منحرف بود که با نثار درود به روح بلندشان و تبریک این روز به همه استادان گرامی امیدواریم از این الگوی معاصر تأثیر گذار در عمل و نظر بهره مند شویم.

پخش کلیپ معرفی روسا و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از سال ۱۳۶۲ تاکنون، پخش کلیپ "چند فریم خاطره" با موضوع مقایسه دانشگاه از زمان تأسیس تاکنون، تجلیل از روسا و معاونین پیشین دانشگاه، دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی، صفرعلی رستم پور و سید محمود علوی سامانی به عنوان رییس و معاونان آموزشی و اداری، مالی پیشین، تجلیل از اعضای هیأت علمی، دکتر نادر پورارشد، دکتر محمدرضا افشارزاده، دکتر احمد حقانی، دکتر مهرداد عطایی، دکتر اعظم علوی و دکتر فاطمه ملک پور به عنوان استادان برتر علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی و تجلیل از دکتر فرهنگ تیرگیر عضو هیأت علمی گروه شیمی به جهت ثبت اثر ملی در زمینه موسیقی محلی از برنامه های این همایش بود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۲ تأسیس و در سال تحصیلی ۱۳۶۴ با جذب بیش از ۵۰۰ دانشجو در سه رشته کاردانی و کارشناسی فعالیت آموزشی خود را شروع کرد. این دانشگاه هم اکنون با درجه جامع و با بیشاز ۸ هزار دانشجو، ۲۵۰ عضو هیأت علمی تمام وقت و بیش از ۱۰۰ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مشغول فعالیت آموزشی و تربیت جوانان جویای علم است. چهارمین جلسه شورای آموزشی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی پردیس لردگان با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضا قاسمی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز استاد برگزار شد. همچنین به مناسبت روز استاد نشستی با حضور فرماندار، امام جمعه، رییس شورای شهر و فرمانده سپاه شهرستان لردگان در دانشگاه آزاد اسلامی پردیس کوهرنگ برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =