نظر وزیر کشور درباره مذاکره با آمریکا/ استان‌ها طرح مقابله با تحریم بدهند

ایسنا نوشت: وزیر کشور با اشاره به اینکه تصور مذاکره در شرایط فعلی معادل فشار بیشتر و گام‌های بیشتر علیه ایران است، گفت باید مقاومت و استقامت را تقویت کنیم که آنها به این نتیجه برسند که جز پذیرفتن ما و کنار آمدن با راه دیگری ندارند.

 عبدالرضا رحمانی فضلی ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری گفت: دشمن در اوایل انقلاب در جهت ضربه زدن و خسارت به انقلاب، با به شهادت رساندن شخصیت‌هایی چون شهید مطهری که مسلک و اندیشه و تفکرشان در اوایل انقلاب مؤثر و در استمرار انقلاب قطعاً می‌توانست مؤثرتر باشد، به خوبی نشانه‌گیری کرد؛ با این حال، خون جاری این شهدا در کالبد انقلاب استمرار و دوام انقلاب را در پی داشت و خط رهبری و انقلاب را برای ما روشن‌تر کرد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در دنیا با شرایط پیچیده و جدیدی رو برو هستیم و رقابت‌ها شدید و بلوک بندی‌ها دچار تغییر شده است، گفت: دخالت آمریکا از منظر قلدری و زور، آشکار است. آمریکا هم در نهادها و تشکیلات بین المللی و هم در پیمان‌ها و تفاهمات جهانی و هم در امور داخلی کشورها، بدعهدی و دخالت می‌کند.

رئیس شورای امنیت کشور با مرور سوابق دخالت‌ها و فشارهای ظالمانه آمریکایی‌ها در مورد کشورمان و بدعهدی آمریکا در برجام، حتی تصور مذاکره را در شرایط فعلی معادل فشار بیشتر و گام‌های بیشتر علیه ایران دانست و آن را مطلقاً منتفی برشمرد.وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان کینه عمیقی نسبت به جمهوری اسلامی دارند، تصریح کرد: باید مقاومت و استقامت را تقویت کنیم که آنها به این نتیجه برسند که جز پذیرفتن ما و کنار آمدن با راه دیگری ندارند. فشار آنها از طریق نفت و با خیال به صفر رساندن فروش نفتمان است اما جمهوری اسلامی از طرق مختلف تلاش می‌کند و جلوی آنها خواهد ایستاد.

وی ادامه داد: دشمنان صرفاً با ایران مشکل ندارند بلکه با اسلام و همه کشورهای اسلامی مشکل دارند و به دنبال این هستند که اسلام واقعی از منطقه برچیده شود. دشمنان تلاش دارند در حوزه اقتصادی و مالی، منطقه و کشور ما را سال‌های سال عقب بیندازند و به همین دلیل باید دقت کنیم و با درایت و تدبیر امور را به بهترین نحو و با کمترین هزینه ممکن پیش ببریم.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه بالاترین تدبیر، مایوس کردن دشمنان از تاثیرگذاری تحریم‌ها است، گفت: تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در استان‌ها می‌توانند هسته اصلی این کار باشد. مهمترین گام در زمینه سازی ایجاد اشتغال و افزایش سرمایه گذاری ها، کنترل اضطراب و استرس و تنش های جامعه است.

وزیر کشور ادامه داد: استان‌ها باید طرح و برنامه استان خود برای مقابله با تحریم را داشته باشند و هر کدام سهم خود را در این مسیر تعیین کنند و در این راستا باید افراد عالم، با انگیزه و سخت کوش را پای کار بیاورند تا به نتیجه مطوب دست یابند.

۲۳۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =