طیبه سیاوشی: اعلام بودجه، نخستین گام در جهت شفاف‌سازی‌ سازمان سینمایی است

طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با استقبال از اعلام بودجه سازمان سینمایی، تاکید کرد این شفاف‌سازی‌ها به سوالات پیش آمده درباره ورود پول‌های مشکوک به سینما و اسپانسرها را پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اعلام بودجه سازمان سینمایی در سال ۹۸ گفت: ‌«اطلاع‌رسانی درباره بودجه سازمان سینمایی و زیرمجموعه‌های آن حرکت بسیار مثبتی است و سازمان سینمایی درواقع به وعده‌ای که داده بود عمل کرد. این روند در جهت شفاف‌سازی که طی ماه‌های اخیر پیش گرفته و بر روی آن تاکید شده است، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.»

طیبه سیاوشی ادامه داد: «در ماه‌های گذشته مخصوصا در جشنواره جهانی فیلم فجر در مورد اسپانسرها بحث‌های زیادی شد که مخالفان و موافقان زیادی به همراه داشت و آقای  حسین انتظامی اعلام کردند که ظرف مدت ۴۵ روز باید هزینه‌های ریز جشنواره اعلام شود. همه این شفاف‌سازی‌ها به سوالات پیش آمده درباره ورود پول‌های مشکوک به سینما و اسپانسرها را پاسخ می‌دهد.»

وی با بیان اینکه گزارش عملکرد هر دستگاهی مهم است، یادآور شد: «در مجموع اعلام بودجه هر ساله کار درستی است زیرا گزارش‌ها ارزیابی می‌شوند اما این را هم باید درنظر داشته باشیم که برخی زیرمجموعه‌ها به خاطر کم بودن بودجه‌شان یک راه فراری پیدا می‌کنند و باید دید درباره آنها چه تصمیمی گرفته می‌شود.»

سیاوشی ادامه داد: «قدم اول درباره شفاف‌سازی بودجه را سازمان سینمایی برداشت و قدم بعدی، بررسی گزارش‌های آنها است.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =