کاربران نظر دادند/ مردم بر موضوع گرانی‌ها متمرکزند آماده ورود زودهنگام به انتخابات ۱۴۰۰ نیستند

بازار گمانه‌زنی در فضای مجازی درباره نام‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از هم اکنون داغ است، آنقدر که موضوع انتخابات مجلس را در حاشیه قرار داده است اما واقعا افکارعمومی چقدر به موضوع انتخابات ریاست جمهوری توجه دارد.

به گزارش خبرآنلاین، با توجه به آنکه کم کم فضای اظهارنظر درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دارد پررنگ می شود، خبرگزاری خبرآنلاین در قالب نظرخواهی از مخاطبان خود پرسید که «طرح اسامی متعدد در ماههای اخیر برای انتخابات ۱۴۰۰ به چه دلایلی مطرح شده است؟».

بررسی ادوار مختلف رقابت های سیاسی نشان می دهد که در هر دوره‌ای از انتخابات ریاست جمهوری مردم متناسب با مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پای صندوق‌های رأی حاضر شده و به نامزدی رأی می‌دهند که دغدغه‌های بیشتری برای حل مسائل مورد توجه جامعه داشته باشد.

اما اکنون با وجودی که دو سال تا انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی مانده، بازی با اسامی افراد شروع شده است. این اتفاق، موافقان و مخالفانی دارد. موافقان از نامزدهای آینده می خواهند تا فرصت را غنیمت شمرده و از الان برنامه‌های خود را برای مردم تبیین کنند. مخالفان اما این روش را تنها بازار گرمی برخی شخصیت ها دانسته و اعتقاد دارند لزومی نیست که از الان ذهن مردم درگیر چنین مسائلی شود که دو سال دیگر قرار است اتفاق بیفتد.

عده‌ای دلیل این کار را «نگرانی از عدم مشارکت مردم» دانسته و عده‌ای هم گفتند که دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری رای نخواهند داد.

نکته جالب آنکه برخی کاربران تنها کاندیدای مناسب برای به دست گرفتن مسند ریاست جمهوری را احمدی نژاد دانستند؛ «احمدی نژاد الان تو اوج محبوبیت هست، به نظرم هیچ کس تو دنیا نمی تواند توگوشی محکم تری به ترامپ بزند.»، «من که فقط به محمود احمدی نژاد محبوب قلب ها را می‌دهم، همین یارانه رو اون تو جیب مردم گذاشت ، خیلی ها رو خونه دار کرد». در مقابل افرادی نیز این مسئله را به سخره گرفتند و نوشتند «فکر خوبیه.. دوباره بیاد ثبت نام کنه و بعدش دوباره رد صلاحیت بشه و ملت دوباره کلی بخندند...»

اکثریت کاربران پاسخ به این سئوال را زودهنگام دانستند چون اعتقاد داشتند «افکارعمومی هنوز آماده ورود به یک انتخابات بزرگ و نفس گیر نیست چراکه مردم روی موضوعات معیشتی و تأمین نیازهای اولیه خود متمرکز هستند.»

۲۱۴۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =