از پادزهر مار و پادزهر عقرب برای اولین بار در ایران در البرز رونمایی شد

پادزهر مار و پادزهر عقرب برای اولین بار در کشور با فناوری نسل سوم به تولید صنعتی رسید.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی و دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با همراهی دکتر شهبازی استاندار البرز با حضوردر شرکت دارویی پاردا سرام در  شهرک صنعتی سپهر نظر آباد از دو فراورده بیولوژیک رونمایی کردند . 

شرکت پادراسرم که در حال حاضر تنها پالایشگاه فعال فرآورده های خونی است دو محصول پادزهر عقرب و پادزهر مار را برای اولین بار در کشور با فناوری نسل سوم ایمنی زایی و روش نوین خالص سازی با درجه خلوص بسیار بالا به کشور عرضه کرده است.

هر دو محصول قبل از این با روش قدیمی نسل اول و خلوص کم در ظرفیت های پایین تولید می شدند به نحوی که بازار صادراتی کشورهای همسایه با ارزش تقریبی 100 میلیون دلار همواره متقاضی این گونه سرم ها بوده است که تنها بخش ناچیزی از آن پوشش داده شده است.

شایان ذکر است مطالعه بالینی پادزهر عقرب با نتایج مقایسه ای بسیار خوب به پایان رسیده و پس از تائید پس از مورد تائید سازمان غذاو دارو از این ماه در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت. 

شرکت پادراسرم در سال 98 سه محصول مشتق از پلاسمای دیگر برای درمان مسمومیت های بوتولیسم، هاری و دیفتری تولید و به بازار عرضه خواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1257468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =