تحریم آجیل در نوروز چه تاثیری بر بازار میوه گذاشت؟

رییس اتحادیه میوه و تره بار تهران می گوید: تحریم آجیل در نوروز ، میزان فروش میوه در کشور را در این مقطع زمانی افزایش داد.

 اسدالله کارگر در گفتگو با خبرآنلاین افزود: نوروز امسال میوه فروشی ها، بازار مناسبی را داشتند چرا که مردمی که آجیل نخریده بودند، میوه را جزو ملزومات سفره عید قرار دادند .

وی اضافه کرد: خوشبختانه کسی حرف از تحریم میوه نزد. در ضمن وقتی آجیل روی میز نیست، مجبورید حتما میوه مقابل مهمان بگذارید و در نتیجه وضعیت صنف ما وضعیت بسیار مناسب‌تری نسبت به سایر اصناف بوده است.

بازار میوه ایران

وی در پاسخ به این سئوال که سرانه مصرف میوه در ایران چقدر است؟ گفت: سرانه مصرف میوه هر ایرانی سالانه برابر با ۱۲۰کیلوگرم است که به عبارت بهتر هر ایرانی ماهانه ۱۰کیلو میوه مصرف می‌کند که رقم مناسبی است.

او در جواب این پرسش که آیاگرانی میوه این آمار را تغییر نداده؟ ادامه داد: تقریبا خیر. گرانی میوه مصرف را بهینه کرده و دورریز را به شدت کاهش داده است. 

 مشروح مصاحبه خبرآنلاین با اسدالله کارگر درخصوص بازار میوه را اینجا بخوانید.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1257690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =