قهرمان سابق بوکس ایران: ثوری باید برود/ وزیر ورزش از فدراسیون توضیح بخواهد

علی مظاهری به شدت از عملکرد رییس فدراسیون بوکس انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بوکس ایران این روزها حال و روز خوبی ندارد. بوکسی که همواره یکی از ورزش های شاخص و افتخار آور در ایران بود حالا درگیر مشکلات مدیریتی است.آن هم در آستانه مسابقات جهانی که منجر به کسب سهمیه المپیک 2020 می شود.

علی مظاهری،قهرمان سابق بوکس ایران و عضو شورای فنی فدراسیون بوکس یکی از جدی ترین منتقدان ثوری،رییس فدراسیون این رشته است. مظاهری در گفت و گو با خبرآنلاین انتقادات و نکات مهمی را در خصوص عملکرد فدراسیون بوکس مطرح کرده است.

مظاهری در ابتدا گفت:« متاسفانه در مسابقات آن سناریوی پوسیده آقای ثوری اتفاق افتاد. ایشان به همراه تیم به مسابقات آمد اما در واقع ایشان آمده بود که لابی های پشت پرده اش را انجام دهد و دو ماه قبل از اعزام تیم به مسابقات با مربی خارجی به توافق رسیده بود. در آنجا هم آقای ثوری برای انتخابات آمده بود و همین باعث شد تا داوران با ایران بد شوند و قضاوت ها به ضرر ایران شد. آقای ثوری همانجا هم گفت که حق ایران خورده شده اما در جلسه شورای فنی بحث را به جای دیگر کشاندند. شورای فنی هم وقتی تشکیل شد، ایشان اقدامی غیرقانونی انجام داد و دو نفر را به این شورا اضافه کرد که من تا حالا نمونه چنین اقدامی را ندیده بودم. مخصوصا برای چنین تصمیم بزرگی یعنی انتخاب سرمربی ایشان حق نداشتند که دو نفر را اضافه کنند.»

مظاهری ادامه داد:« در شورای فنی عده ای حضور داشتند که اصلا مناسب آن جایگاه نبودند. ما قهرمانان و پیشکسوتانی داریم که می توانند در این کمیته باشند اما سناریو به گونه ای چیده شده بود که آقای احدی کنار گذاشته شوند. من همان موقع هم گفتم که ایشان باید یک کنفرانس خبری بگذارد و در حضور اهالی رسانه در مورد تصمیماتی که گرفته توضیح دهد و بگوید که در پشت پرده در امارات و تایلند چه گذشته است یا در شورای فنی چه اتفاقاتی افتاده است. ایشان در ابتدا موافقت کردند اما الان به هر دری می زنند تا از آن فرار کنند.»

این قهرمان سابق بوکس گفت:« بحث اصلی اما در مورد صحبتی است که در فدراسیون مطرح شده و آن ها گفته اند که تصمیمات شورای فنی به جز در مواردی که بار مالی دارد می تواند مستقل از هیئت رییسه باشد. من سوالم از آقای ثوری این است که در کدام جلسه شورای فنی تصمیم گرفتید که برای تیم بزرگسالان سرمربی خارجی انتخاب شود؟ من جزو شورای فنی هستم. این تصمیم از کجا آمده؟ ایشان باید در این خصوص توضیح دهد. متاسفانه بسیاری از تصمیمات هم به صورت تلفنی گرفته شده. ایشان تماس می گرفت و می گفت راه دور است. نظر ما این است که فلان مربی حضور داشته باشد. ما هم می گفتیم که این گزینه ها باید در جلسه مطرح شود و ما برنامه ها را ببینیم اما ایشان متاسفانه همین گونه تصمیمات را می گرفت. آقای ثوری!مردم را گول نزنید و خانواده بوکس را به جان هم نیندازید.این کارها دیگر نخ نما شده که شما می خواهید تقصیرها را به گردن دیگران بیندازید. رزومه مربی خارجی ای که برای تیم بزرگسالان انتخاب شده را کدام یک از اعضای کمیته فنی دیده؟ این اقدام شما حتما غیرقانونی بوده و شما بزرگترین لطمه را به تیم ملی بوکس زده اید.با این همه هزینه های سنگین تیم به مسابقات اعزام شد و به دلیل همین سوءمدیریت ها نتیجه لازم را نگرفت. من از نمایندگان مجلس و وزارت ورزش می خواهم که با حضور بزرگان و کارشناسان بوکس جلسه بگذارند و از آقای ثوری توضیح بخواهند و ایشان جوابگوی تصمیماتش باشد.»

مظاهری در خصوص آینده فدراسیون بوکس گفت:« به نظر من آقای ثوری باید از ریاست فدراسیون کنار بروند زیرا حضور ایشان دارد به بوکس ضربه می زند. ایشان با اقدامات خود دارد نفاق بزرگی بین اهالی بوکس می اندازد. ایشان حتی در شورای فنی نیامدند تا بگویند تیم چرا نتیجه نگرفت.»

مظاهری در مورد آینده بوکس ایران در راه المپیک 2020 گفت:«آقای ثوری باید در این خصوص توضیح بدهند. بوکس همیشه چند سهمیه داشته است و ما حداقل همیشه یک سهمیه را کسب می کردیم. آقای ثوری الان به بهانه آوردن مربی خارجی کاری کرده است که تیم ملی مربی ندارد و ما اردوی های تمرینی را از دست داده ایم. سه،چهار ماه دیگر بچه های ما باید در رینگ های جهانی به میدان بروند اما ایشان با این اقداماتش می خواهد کاری کند که تیم به مسابقات اعزام نشود. او باید به جامعه بوکس پاسخگو باشد. ما در این خصوص گذشتی نداریم و اردوی تیم ملی حتما باید تشکیل شود و تیم ملی باید به مسابقات اعزام شود. ما در شورای فنی هم مطرح کردیم که الان با برکناری آقای احدی چه کسی قرار است جای ایشان را بگیرد و آقای ثوری هم گفتند که آن را به جلسات بعد موکول کنیم. با این کارشان خواسته اند که زمان بخرند و من می دانم که هدف شان این است که تیم را به مسابقات جهانی اعزام نکنند. من امیدوارم این سخنان به گوش وزیر ورزش و کمیته المپیک برسد و رسانه ها هم به آن بپردازند تا جلوی این اتفاقات گرفته شود.»

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1258000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =