۰ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
رشد ۱۲۴ درصدی صادرات اردبیل 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: صادرات اردبیل ۱۲۴ درصد رشد داشته است و عمده کشورهای مقصد صادراتی کشورهای آذربایجان، عراق، گرجستان، روسیه و ترکمنستان است.

رامین صادقی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: هم اکنون صادرات اردبیل ۱۲۴ درصد رشد داشته است و عمده کشورهای مقصد صادراتی کشورهای آذربایجان، عراق، گرجستان، روسیه و ترکمنستان است که این موضوع باید در توسعه صادرات در استان مبنای کار قرار گیرد.

وی با اشاره به این که سیب زمینی در راس صادرات قرار دارد بیان کرد: سال گذشته مجموع کل ارزش صادرات اردبیل در قالب صادرات تجاری و چمدانی ۱۷۳ میلیون دلار بود که نسبت سال ماقبل آن با ۱۲۴ درصد رشد مواجه بودیم که این موضوع برای ما حائز اهمیت بوده و درصدد هستیم توسعه صادرات استان را عملا محقق کنیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: عمده کالاهای صادراتی ما نیز سیب‌زمینی، مصنوعات شیشه، آهن الات و فولاد، مصنوعات پلاستیکی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های تهیه لبنیات بوده است که امیدواریم محصولات صادراتی استان را افزایش داده و با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این زمینه موفق عمل کنیم.

صادقی تصریح کرد: باید ارتباط با کشورهای مقصد را نیز بیش از پیش توسعه داده و در امر توسعه صادرات پیشگام باشیم که این امر برای ما حائز اهمیت بوده و درصدد هستیم بتوانیم در امر توسعه صادرات و اهمیت به موارد مربوطه در این زمینه پیشگام باشیم که این موضوع در وهله نخست در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اهمیت به توسعه صادرات چمدانی نیز برای ما اولویت دارد و در تلاش هستیم با اهمیت به این مهم به تمامی اهداف خود در راستای اجرای برنامه های صادراتی جامه عمل پوشانده و شاهد اجرای طرحهای توسعه صادرات محور در استان باشیم و از ظرفیتهای موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1258108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =