بهترین سرمایه‌های اجتماع در دستان پرتوان معلمان قرار می‌گیرد

مدیر کل اموزش وپرورش استان گفت : بهترین سرمایه های اجتماع دردستان پرتوان معلمان قرار می گیرد واین معلم می باشد که می تواند جامعه رابسازد .

دکتر  فرحناز قائد امینی  درجمع اصحاب رسانه ومطبوعات افزود : شماخبرنگاران چشم وگوش  جامعه هستید و  جامعه به حرکت خوب  شما اصحاب رسانه نیاز دارد .

وی خاطرنشان کرد : سرمایه اصلی هرمملکتی به نیروی انسانی و نیروی فکر ، اندیشه وتفکر ان جامعه برمی گردد واگراین را بپذیریم که نیروی فکری ونیروی اندیشه ورز جامعه دردستان پرتوان معلمین می باشد.

مدیر کل اموزش وپرورش استان گفت : باید به این باور برسیم که جامعه ما را معلمین می سازند وما همه سرمایه های خودرا دراختیار معلمین قرار می دهیم پس ان اطمینان واعتماد واقعی  به معلم هست که بهترین سرمایه های اجتماع  دردستان پرتوان معلمان قرار می گیرد واین معلم می باشد که می تواند جامعه رابسازد  .

وی بیان کرد : بنای  هرتوسعه وپیشرفتی درهرجامعه ای به نظام آموزشی وپرورش  ان جامعه مربوط می شود واگر درمورد افول وصعود یک تمدن فکر بکنیم همه اینها به نظام تربیتی ان برمی گردد.

به گفته وی :  اگر نظام تعلیم وتربیت یک جامعه ارزش خودرا ازدست داد قطعا آن جامعه افول پیدا می کند و ان تمدن درمعرض شکست قرار می گیردو اگر به نظام تعلم وتربیت و اسوه های جامعه بها داده شود وتکریم شوند ان جامعه وتمدن همیشه برجا خواهد ماند.

 قائد امینی افزود : اصحاب رسانه نیز کار روشنگری درجامعه را برعهده دارند وهرچقدر این عزیزان کارشان را بهتر انجام دهند ودرکارشان  صداقت داشته باشند وهدفشان اطلاع رسانی درست وصحیح باشد جامعه به سمت وسوی پشرفت حرکت می کند .

مدیر کل آموزش وپرورش گفت هرچقدر وضعیت کشورما مطلوب ترباشد همه ما دراین وضعیت راحت تر می توانیم زندگی کنیم .

وی گفت :  مسئله ای که همه ما باید به توجه داشته باشیم صداقت می باشد خیلی وقتها درک انسانها ازآن چیزی که می شنوند تاانچه که بیان می کنند ممکن است متفاوت باشد پس لازم است چون این تفاوت بین آدمها ودرکشان وجود دارد انتقال خیلی حساس تر می شود وببینیم به چه شکلی ان مطلبی که ماشنیدیم انتقال بدهیم که تواین فاصله یه اتفاقاتی نیفتند که کل مطلب وارونه انتقال داده شود .

 وی خاطرنشان کرد : فضای مجازی امروزه مخاطبین بسیاری دارد ومتاسفانه خیلی وقتها از دست ما خارج شده است ویک سری افراد وارد می شوند  وشاید بدون آن تعهد لازم  مواردی را عنوان می کنند که  باعث حواشی برای مسئولان مملکتی می شود .

 وی گفت : بجای انکه فکر مسئولین معطوف  وتمرکز به انجام کارهای اساسی شود  باید  وقت خود را صرف این حواشی کنند .

به گفته وی :  این حواشی باعث آسیب به  ساختار نظام می شود وظیفه اصحاب رسانه  روشنگری دراین خصوص می باشد و  نبایداجازه دهند افرادی که اهداف سیاسی دارند خدشه‌ای را به نظام و مجموعه وارد کنند.

قائد امینی با اشاره به سیل اخیر گفت :  برای اسکان مسافرین نوروزی ۱۱۲مدرسه اماده سازی شد ودر زمان سیل  تمامی فضاها و ورزشگاه‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفتند

 وی گفت : در استان ما به ۲۱۸ مدرسه اسیب ها وارد شد که این اسیبها جزئی بود وبا تخصیص اعتبار از سوی نوسازی مدارس و مدیریت بحران این مشکل تا حدی رفع شده است.

به گفته وی : درسال گذشته دربحث نیروکمبود داشته ایم وامسال نیز متاسفانه به دلیل اینکه تعداد بازنشستگان ما خیلی زیاد می باشد باز کمبود نیرو خواهیم داشت وامسال کمبود نیرو حالت حادتری پیدا می کند

مدیر کل اموزش وپرورش ادامه داد :  شاید دراستانها دیگر ممکن است کم وزیاد داشته باشد اما بدلیل اینکه سالهایی تربیت معلم توجه لازم را نکرده ایم واحساس می کردیم نیروی مازاد داریم الان کمبودنیرو احساس می شود .

به گفته وی : ما امسال ۱۳۸۷ نفر بازنشسته در اموزش وپرورش داریم که این تعداد خیلی زیاد می باشد درحالیکه حدود ۲۰۰۰ نفر به تعداد دانش اموزان ما اضافه می شود وورودی ما برای عزیزانی که وارد  مجموع اموزش وپرورش وهمکار ما می شوند دراین سال جدید ۲۵۴نفر از مجموع دانشگاه پردیس فرهنگیان  که ما سهمیه داریم وحدود ۳۵ نفر سرباز معلم را داریم که به جمع ما می پیوندند که جمعا ۲۸۹ نفر نیرو   جذب اموزش وپرورش استان می شود.

وی با اشاره به پرداخت سرانه دانش آموزی در اوایل سال جاری از سوی وزارتخانه به حساب مدارس استان و کشور افزود: این سرانه به صورت مستقیم به حساب مدارس واریز شده است و ادارات آموزش و پرورش در میزان پرداختی این میزان هیچ دخل و تصرفی نداشته است.

به گفته وی : آموزش وپرورش به هیچ عنوان نسبت به سند ۲۰۳۰ رویکردی ندارد واز جانب ما این طرح مطرود می باشد ودرهیچ کجا اجرا نمی شود.

وی گفت : یکی از رویکردهای اموزش وپرورش توجه به مسائل اعتقادی می باشد ونماز باعث می شود که بسیاری از اسیبهای اجتماعی جلوگیری شود  وبه همین منظور درتمامی مدارس ما نماز جماعت برگزار میگردد .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1258164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =