شورای شهر تهران به دنبال گرفتن سهم بیشتر از مالیات بر ارزش افزوده

باشگاه خبرنگاران نوشت: عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران درباره اصلاح بندهایی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده توضیحاتی داد.

زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در خصوص آخرین رایزنی‌های صورت گرفته برای اصلاح برخی از بندهای لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از طرف نهادهایی، چون شهرداری و شورای شهر تهران و فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی این امکان به وجود آمد تا توافقی نسبی انجام شود که این لایحه برای بررسی و رفع برخی از نواقص در جزئیات آن از دستور کار مجلس خارج شود و جهت بازبینی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران افزود: زمانی که کلیات این لایحه تصویب شد  در ۵ مورد شوراهای کشور و شورای عالی استان‌ها ایراداتی را به آن مطرح کردند و خواستار اصلاح آن شدند.

نژادبهرام ادامه داد: اعتراضات به برخی از مواد این لایحه سبب شد مدیریت شهری ۷ کلان‌شهر، نامه‌ای را تنظیم کنند و در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهند و رئیس این شورا انتقادات به این مواد و نیاز به اصلاح آن را به صورت این نامه در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

وی افزود: مذاکراتی جدی از سوی اعضای کمیسیون در خصوص رفع ایرادات برخی از مواد این کلیات انجام شد که در نهایت  جزئیات این لایحه برای اصلاح برخی از مواد به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در خصوص برخی از نقدهای وارده به جزئیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: در بخش اول باید گفت مدیریت شهری برای مدیریت بهتر نیاز به تامین منابع مالی دارد و این منابع باید از طریق خدماتی که شهرداری تهران به شهروندان ارائه می‌کند تامین شود.

نژادبهرام ادامه داد: زمانی که شهروندان می‌خواهند در شهر تردد کنند و از مراکز خرید استفاده کنند و یا به مراکز تفریحی بروند، شهرداری تهران به آن‌ها خدماتی را ارائه می‌کند مانند معابر شهری و سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی که در اختیار شهروندان است

وی گفت: بحث ارزش افزوده باید به شکلی مدیریت شود که درصدی از آن مستقیم برای مدیریت شهری در نظر گرفته شود و به شهرداری اختصاص یابد تا مدیریت شهر بتواند مستقیم به آن دسترسی داشته باشد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران افزود: اگر این امکان برای مدیریت شهری حذف شود و شورای شهر و مدیریت شهری مجبور باشند به دولت مراجعه کند و بودجه خود را مانند سایر ارگان‌های دولتی، از دولت دریافت کند شهرداری و مدیریت شهری هیچ فرقی با سایر نهادهای دولتی ندارند.

نژاد بهرام اظهار کرد: اگر این مواد اصلاح نشود کلیات قانون لایحه مالیات بر ارزش افزوده در تضاد با قانون تمرکز زدایی و اصل استقلال شهرداری است.
وی گفت: این‌ها جزء بخشی از مواردی بود که شورای شهر و مدیریت شهری که ۷ کلان‌شهر به شکل نامه‌ای نسبت به تصویب آن ابراز نگرانی کرده بودند که خوشبختانه با نشست‌های متعدد و ساعت‌ها تبادل نظر در نهایت جزئیات این لایحه برای بررسی و اصلاح به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد.

۱۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1258209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =