کنترل ریز گردها در جنوب شرق ایران چقدر بودجه گرفت؟

برنا نوشت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای جلوگیری از ریز گردها و گرد و غبار در جنوب شرق ایران اختصاص می‌یابد.

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه بازدید از مناطق حفاظت شده سربیشه و درمیان در خراسان جنوبی گفت: این بودجه به استان‌های خراسان جنوبی، منطقه جازموریان، سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از استان کرمان تعلق خواهد گرفت .

او با بیان اینکه امسال مجلس هزار میلیارد تومان با اولویت استان‌های جنوب شرق کشور برای مقابله با ریزدگردها و گردو غبار تصویب کرد،افزود: باید در مناطق بدون آب به صورت بیولوژیکی با ریزدگردها و گرد و غبار مقابله کرد خواستار جلوگیری از چرای بیش از حد و قرق کردن مناطق شد.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: خوشبختانه امسال مجلس ۱۰۰ میلیون دلار حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان را از صندوق توسعه با اولویت جنوب شرق کشور برای مقابله با ریزگردها و گرد و غبار مصوب کرده است.

او همچنین از جذب  ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر محیط بان امسال در کشور خبرداد، گفت: بخش از آنان به خراسان جنوبی تعلق خواهد داشت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز از مناطق حفاظت شده درمیان و سربیشه بازدید کرد. در بازدید عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور از مناطق حفاظت شده شهرستانهای درمیان و سربیشه، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی و تنی چند از مسئولان استان هم حضور داشتند. در این بازدیدها مشکلات و کمبودهای این مناطق مورد بررسی قرار گرفت.

کلانتری همچنین  امروز به همراه با معتمدیان استاندار خراسان جنوبی و تنی چند از مسئولان از باغ موزه عمارت اکبریه بیرجند دیدن کردند.عمارت و باغ اکبریه، یکی از بناهای تاریخی شهر بیرجند است که در دوره قاجاریه در دو طبقه ساخته شد.این باغ در تاریخ ۲خرداد ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۳۲۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. همچنین در نشست سی و پنجم یونسکو در سال ۲۰۱۱میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

۴۷۲۳۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1258529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =