ایسنا نوشت: کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که هدف اکثر حملات سایبری و بدافزاری، شرکت‌های کوچک و متوسط هستند.

در سال‌های اخیر که حملات سایبری به شدت رشد کرده است، مؤسسه‌های تحقیقاتی و تحلیلی بسیاری در جهان هشدار داده بودند که سال ۲۰۱۸، سال حملات سایبری و بدافزاری به سازمان‌های بزرگ، شرکت‌ها و نهادهای دولتی در جهان خواهد بود.

بدین ترتیب آژانس‌های امنیتی بسیاری نیز در کشورهای متعددی از جمله انگلستان و ایالات متحده آمریکا بارها خطاب به صاحبان کسب و کار و شرکت‌های بزرگ و کوچک هشدار داده و توصیه کرده بودند که به تقویت و ارتقای سطح امنیت سایبری داده‌ها، مراکز داده و سرورهای خود بپردازند و خطر حملات بدافزاری و سایبری از سوی هکرها را جدی بگیرند، چراکه در غیر این صورت متحمل ضرر و زیان و خسارت‌های جبران ناپذیر بسیاری خواهند شد.

بر خلاف باور عموم مردم، حالا کارشناسان با بررسی و تحقیقات جدیدی که انجام داده‌اند، دریافته و اعلام کرده‌اند که شرکت‌های کوچک و متوسط در برابر حملات سایبری و نفوذ هکرها بسیار آسیب‌پذیرتر هستند، چراکه هکرها با علم به این مساله که شرکت‌های بسیار بزرگ معمولاً از لایه‌های حفاظتی و امنیتی بسیار بیشتری برای نگهداری و ذخیره سازی اطلاعات مهم، حساس و محرمانه خود استفاده می‌کنند و با در اختیار داشتن متخصصان امنیت سایبری زبده و ماهر به حفاظت از اطلاعات، مراکز داده و سرورهای شرکت‌های مربوطه می‌پردازند، چندان مایل نیستند که خود را به دردسر بیندازند و با هدف قرار دادن شرکت‌های بزرگ و معروف جهان، برای خود ناکامی و شکست رقم بزنند.

این کارشناسان بر این باورند که هکرها و مجرمان سایبری سعی دارند با کمترین تلاش ممکن به اهداف خود دست پیدا کنند و با نفوذ و دسترسی به اطلاعات صنایع و شرکت‌های کوچک و متوسط که از لایه‌های امنیت سایبری بسیار ضعیف‌تری در مقایسه با شرکت‌های بزرگ برخوردارند، بتوانند پول هنگفت موردنظر خود را کسب کرده و به سایر اهداف خود نیز دست پیدا کنند.

بر اساس این تحقیقات که در مجله فوربس آمده است، بالغ بر ۴۵ درصد از حملات سایبری و بدافزاری که هرروزه در جهان اتفاق می‌افتد، شرکت‌های کوچک و متوسط را هدف قرار می‌دهد. از طرف دیگر، حساب‌های کاربری مورد استفاده مدیران اجرایی و مقامات این شرکت‌ها ۱۲ برابر بیشتر از مدیران اجرایی شرکت‌های بزرگ و معروف جهان هک شده و مورد سوءاستفاده کاربران قرار گرفته است.

همه این آمار و ارقام به وضوح نشان دهنده لزوم بکارگیری متخصصان امنیت سایبری زبده و ارتقای سطح امنیتی مراکز داده و سرورهای مورداستفاده شرکت‌های کوچک و متوسط است که باید به منظور پیشگیری از اتفاقات ناگوار و خسارات جبران ناپذیر، توسط صاحبان این کسب و کارها مورد بررسی و توجه خاص قرار بگیرد.

همانطور که در اخبار گذشته اشاره شده است، سالانه شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت‌های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها، شرکت حسابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره کرد.

بنابراین می‌توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی‌توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.

در سال گذشته میلادی باج افزار، بدافزار و ویروس‌های رایانه‌ای بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیون‌ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شرکت‌های مربوطه و دولت‌ها خسارت وارد کرده‌اند.

حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) به طور قطع یکی از مهلک‌ترین حملاتی است که در طول سال‌های اخیر صورت گرفته است.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1259279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =