۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
حضور عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد در لهستان

عضو هیات علمی گروه گیاه پزشکی دانشگاه شهرکرد، جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک در دانشگاه علوم زیستی پوزنان لهستان حضور یافت.

دکتر علیرضا نعمتی دانشیار گروه گیاه‌پزشکی دانشگاه شهرکرد در راستای عملی شدن تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی مشترک دانشگاه شهرکرد و دانشگاه علوم زیستی پوزنان لهستان (Poznan University of Life Sciences)،  در ماه‌های اسفند و فروردین ۱۳۹۷ (مارچ و آپریل ۲۰۱۹) به دعوت پرفسور پیوت لاکومی (Piotr Łakomy) رئیس دانشکده علوم جنگل دانشگاه علوم زیستی پوزنان لهستان برای همکاری در قالب سه پروژه جدید بین­المللی، مطالعه روی فون برخی از کنه­های کشورهای آسیایی (ایران و فیلیپین)، آمریکایی (شیلی، پرو، پاناما، فرنچ گویانا، برزیل و ایالات متحده آمریکا) و اروپایی (فرانسه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و یونان)  به کشور لهستان عزیمت کرد و در این سه پروژه فعالیت خود را آغاز نمود و علاوه بر آن در زمان حضور در دانشکده علوم جنگل این دانشگاه ضمن ملاقات با دانشجویان به ایراد سخنرانی پیرامون مکان های دیدنی و طبیعت ایران پرداخت.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه شهرکرد از سال ۲۰۱۱ تاکنون در همکاری با آقای پرفسور داریوش گویازدویچ (Dariusz J. Gwiazdowicz) عضو هیات علمی دانشگاه علوم زیستی پوزنان ۲۰ گونه جانوری جدید در ایران کشف کرده‌اند که ۱۲ مورد از این گونه‌ها در چهارمحال و بختیاری بوده است.

دکتر علیرضا نعمتی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ میلادی ضمن اتمام سه طرح بین­ المللی مشترک با آقای پرفسور داریوش گویازدویچ مطالعات گسترده­ای بر روی تاکسونومی، بیولوژی و اکولوژی برخی از کنه­ها در نقاط مختلف جهان انجام داده است. گئولیلاپس فرجی، پوگونولیلاپس بیولویویی و گئولیلاپس لنیز برخی از گونه‌های جانوری کشف و معرفی شده  توسط این دو محقق به دنیا از چهارمحال و بختیاری هستند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1259771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =