تصویب بودجه ۱.۶ میلیارد دلاری برای فتح ماه و مریخ

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی از اختصاص بودجه اضافی 1.6 میلیارد دلاری برای فتح ماه و مریخ خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، ترامپ در توئیتی نوشت تحت راهبری من ناسا را دوباره به ماه و مریخ بازمی‌گردانیم.به همین منظور بودجه اضافی 1.6 میلیارد دلاری برای این کار در نظر گرفته‌شده و ما می‌توانیم در راهی بزرگ قدم برداریم.{لینک}

در حال حاضر ناسا توانایی فرستادن فضانوردان خود را به مدار ندارد و ماه را به نفع رقبا رها کرده است. برنامه شاتل فضایی در سال 2011 در دولت اوباما لغو شد و ناسا دست به دامن سازمان فضایی روسیه برای رفتن به ایستگاه بین‌المللی فضایی شد.

برنامه پرتاب فضاپیمای سرنشین دار متعلق به کمپانی خصوصی اسپیس ایکس با کپسول موسوم به دراگون هنگام آزمایش در 20 آوریل با مشکل مواجه شد و انفجاری رخ داد که ناسا جزییات آن را برملا نکرده است.

اسپیس ایکس درباره لورفتن اطلاعات این آزمایش بسیار حساسیت نشان داده و کسی نمی‌داند آیا این کمپانی قادر به فرستادن انسان به ماه و مریخ هست یا نه؟

دولت ترامپ تشکیل ارتش فضایی برای مقابله با روسیه و چین را قبلاً مطرح کرده بود، و چندی پیش مایک پنس معاون ترامپ از استقرار ایستگاه دائم آمریکا در ماه خبر داد و اعلام کرد تا 2024 این ایستگاه در ماه ساخته‌شده و فضانوردان آمریکایی مستقر خواهند شد.

هفته گذشته جف بزوس با اعلام همکاری با کمپانی بلو اورجین اعلام کرد قصد دارند در برنامه ناسا برای توسعه ایستگاه در ماه مشارکت کنند. از سوی دیگر ایلان ماسک به‌عنوان مدیر اسپیس ایکس نیز برنامه موشکی فضایی خود برای استقرار در ماه و مریخ را جلو می‌برد. ایلان ماسک اخیراً از برنامه فورس ماژور خود برای مستعمره کردن ماه قبل از رقبا خبر داد.

ظاهراً علاقه ترامپ به امور فضایی تنها غیرنظامی نیست و وی برای «ارتش فضایی» و دفاع از منافع مای ایالات‌متحده برنامه‌های خاصی در سر می‌پروراند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1259831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • استوار مختاری IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    0 24
    خخخخخخ آخه فتح مریخ به چه درد بشر میخوره