۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
چرا پتوهای سنگین خواب را آرام می‌کنند؟

سلامت نیوز نوشت: بی‌خوابی، مدام بیدارشدن در طول شب و کابوس دیدن، مشکلی است که می‌توان در هر خانه‌ای ردی از آن را پیدا کرد.

محققان سال‌هاست که به‌دنبال راهی برای بالابردن کیفیت خواب می‌گردند و در بررسی‌های تازه‌شان ثابت کرده‌اند که استفاده از پتوهای سنگین‌تر، می‌تواند بی‌خوابی را کمتر کند. چرا باید خوب بخوابیم؟ به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، به گفته محققان، خواب ناکافی، بی‌موقع و بریده بریده، بر سلامت و کیفیت زندگی آدم‌ها تاثیر می‌گذارد. کم‌خوابی حافظه را ضعیف می‌کند، افسردگی و چاقی می‌آورد و حتی بر خلق‌وخوی افراد هم تاثیر منفی می‌گذارد. محققان می‌گویند خوب و کافی نخوابیدن، احتمال بالارفتن فشارخون و دچار شدن به بیماری‌های قلبی و حتی سرطان را هم بیشتر می‌کند. حالا چه کنیم؟ اگر برای خوب خوابیدن به هر دری زده‌اید و به نتیجه‌ای نرسیده‌اید، از امشب با یک لحاف پشمی بخوابید.

لحاف‌های پشمی، هم تعادل دمای بدنتان را حفظ می‌کنند و هم به‌خاطر سنگینی، خوابتان را عمیق و آرام می‌کنند. محققان می‌گویند پتوهای سنگین، خواب شبانه را آرام و حرکات فرد در طول خواب را کمتر می‌کنند. پتوهای اضطراب‌کُش با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، 63درصد کودکانی که سراغ پتوهای سنگین رفته بودند، اضطراب کمتری در طول خواب تجربه می‌کردند. محققان حتی تاثیر مثبت پتوهای سنگین روی بهبود کیفیت خواب کودکان مبتلا به اوتیسم را هم مشاهده کردند و در پایان بررسی‌ها متوجه شدند که بچه‌ها، پتوهای سنگین را بیشتر دوست دارند.

البته محققان می‌گویند قبل از انداختن یک پتوی سنگین روی کودک، باید سن و شرایط او را در نظر بگیرید تا این روانداز، احتمال خفگی کودک را بالا نبرد. این نکته‌ها را رعایت کنید برطرف کردن اختلالات خواب، چه در کودکان و چه در بزرگسالان، تنها از عهده یک پتو ساخته نیست. اگر شما هم شب‌ها خوب نمی‌خوابید، به این نکات هم توجه کنید: از یک ساعت قبل از خواب به موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و حتی تلویزیون خیره نشوید. در اتاق خوابتان نور آبی روشن نکنید. اتاق خوابتان را از وسایل صوتی-تصویری خالی کنید. شب‌ها نوشیدنی کافئین‌دار یا موادغذایی حاوی قند نخورید. هرشب سر یک ساعت مشخص بخوابید و روزها در ساعت مشخص بیدار شوید.

۴۷۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1260050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =