تذکرهای مازنی به رئیس جمهور و وزرای کشور، علوم، فرهنگ و دادگستری

ایسنا نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت با توجه به شرایط اقتصادی کشور لازم است دولت هر چه سریع‌تر لایحه اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه کند.

حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور با توجه به تغییر وضعیت اقتصادی و کاهش درآمد نفتی خواستار تسریع در ارائه لایحه اصلاح ساختار بودجه به مجلس شد و گفت: در مورد نوسان قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی و افزایش بی رویه قیمت کالاها از طریق انسجام و ارتقاء سطح سیستم اقتصادی تدبیر کنید.

وی با بیان اینکه از اینکه سفره مستضعفان هر روز کوچک‌تر می‌شود شرمنده‌ایم، خطاب به رئیس جمهور افزود: یادآور می‌شوم به عنوان رئیس شورای امنیت ملی برای برون رفت از وضعیت نامطلوب کشور در روابط بین‌الملل علاوه بر دیپلماسی سیاسی از همه ظرفیت‌های دیپلماسی عمومی شامل همکاری‌های فرهنگی، علمی، آموزشی به ویژه پارلمانی در جهت کاهش تأثیر شیطنت‌های دولت آمریکا بهره‌گیری کنید.

نماینده مردم آستارا در مجلس تصریح کرد: به آقای روحانی در مورد ضرورت ساماندهی حاشیه نشینی و بافت‌های فرسوده در کلانشهرها به ویژه پایتخت تذکر می‌دهم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به وزرای دادگستری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد رعایت قانون اساسی در رابطه با رسانه‌ها تذکر داد و تصریح کرد: توقیف رسانه در حکم اعدام است و این زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

مازنی خاطرنشان کرد: اتفاق روز جهانی کارگر نیز شایسته جمهوری اسلامی نبود و وزیر کشور این رفتار مهم را جبران کند. کمیسیون شوراها نیز باید هر چه سریعتر طرح برگزاری اجتماعات و راهپیمایی‌ها را به صحن علنی ارائه کند تا دیگر شاهد چنین برخوردهایی با تجمعات مردمی نباشیم.

وی اظهار داشت: از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انتظار می‌رود مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها را با رفتار فرهنگی مدیریت کند و از برخورد سرهنگی با مسائل فرهنگی به شدت پرهیز کند چرا که چنین روش‌هایی تاکنون نه تنها تأثیر مثبتی نداشته بلکه همواره نتیجه عکس داده است البته از دانشجویان انتظار می‌رود خود مراقب عده‌ای قلیل باشند و همچنین آمر به معروف و ناهی از منکر باشند.

2323
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1260062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =