۱ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

پارسینه نوشت: تحقیقات جدید پیام‌آور خبرهای خوش برای دوستداران غذاهای تند است: خوردن فلفل قرمز تند ممکن است به افزایش طول عمر کمک کند و خطر مرگ و میر را در افراد کاهش دهد.

مطالعه‌ بیش از ۱۶۰۰۰ نفر در ایالات متحده نشان می‌دهد در افرادی که فلفل قرمز تند مصرف می‌کنند خطر ابتلا به مرگ به طور متوسط ۱۸ سال دیرتر از سایر افراد است.

انواع مختلفی از فلفل قرمز تند وجود دارد که درجه تندی در همه‌ی آن‌ها متفاوت است. مصرف مواد غذایی تند سبب کاهش خطر ابتلا به مرگ می‌شود.

در فلفل‌های تند، عطر و طعم آتشین از ترکیباتی به نام کپسایسین می‌آید، این ترکیب می‌تواند مزایای سلامتی فراوانی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، احتمال دارد که کپسایسین از سرطان سینه و سرطان کولورکتال پیشگیری کند. همچنین احتمال بروز سرطان پروستات را حدود ۱۳ درصد کاهش می‌دهد.

با توجه به تحقیقات صورت گرفته، مصرف فلفل قرمز تند با کاهش خطر مرگ بعلت بیماری‌های عروقی، مانند بیماری قلبی و سکته مغزی همراه است.

در حالی که محققان قادر به مشخص کردن مکانیسم دقیق و علت افزایش طول عمر فلفل قرمز تند نیستند، اما علت را احتمالا به کپسایسین، که فعالیت‌های کانال‌های پتانسیل گیرنده (TRP) را متوقف می‌کند نسبت می‌دهند.

آن‌ها توضیح می‌دهند که فعال سازی TRP وینیلوئید نوع ۱ (TRPV۱) باعث تحریک مکانیسم‌های سلولی با تغییر واسطه‌های کاتابولیسم لیپید و ترموژنز در برابر چاقی می‌شود، و این امر (محفاظت در مقابل چاقی) منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی، متابولیکی و ریه می‌شود.
کپسایسین همچنین می‌تواند در برابر بیماری‌های قلبی از طریق مدولاسیون جریان خون کرونر از طریق انتقال TRP دفاع کند.


۲۳۵۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1260366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =