۱ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
ویلموتس چطور سرمربی ایران شد؟

دنیای ورزش تورنتو نوشت:مارک ویلموتس در پروسه ای طولانی در مسیر مهدی تاج و فدراسیون فوتبال ایران قرار گرفت، درحالی که به نظر می‌رسد شرکت ترانسفر بازیکن آلمانی که کارهایش را انجام می‌داده از سوی ایران در فرآیند این انتقال حذف شده است.

فدراسیون فوتبال ایران بعد از کی روش دنبال یک مربی می گشت . یک مربی به قول تاج:«هم قد با کی‌روش»
آنها سراغ گزینه های مختلفی رفتند. اسم‌هایی که تعدادی از آنها رسانه ای شده و تعدادی هم نه. 
مثلا لوپتگی کسی بود که با شروط سختگیرانه کاری کرد که تاج نتواند جذبش کند . به همین خاطر او به دنبال گزینه های دیگری رفت. مثلا هروه رنار که در رقابت با مصر و امارات، فوتبال ایران توان پرداخت بهایش را نداشت.مربی دیگری که بیست روز قبل فدراسیون دنبال آوردنش به ایران بود ، سرکو کاتانچ از اسلونی بوده است. کسی که درجام ملتها با عراق روبروی ایران قرار گرفت.
او ولی اصلا اسم بزرگی برای فوتبال ایران در رقابت با کی روش محسوب نمی شد.
گزینه هایی که دو سه هفته قبل در هلند ، تاج با آنها مذاکراتی داشت اسمی تر بودند. فان مارویک و ادووکات. دو مربی حوالی ۷۰ سال. مربیانی که به مرز بازنشستگی رسیده اند و خیلی انگیزه ای بعید بود برای موفقیت داشته باشند.
در نهایت اما تاج سراغ گزینه ای رفته که اولین بار شرکتی به نام واس تیم در آلمان و هلند و بلژیک به آنها معرفی کرده بود. البته فرناندو هیرو هم به فوتبال ایران معرفی شده بود ولی در نهایت وقتی فدراسیونی ها مجبور به انتخاب شدند، رفتند سراغ ویلموتس و او شد سرمربی ایران. 
با قراردادی که رقمش مشخص است.ویلموتس به رغم انتقادات بسیار که بسیاری در داخل از کارنامه اش می کنند ، توانسته با بلژیک به رنک یک فوتبال دنیا برسد و با نسلی از ستاره های جدید ، پدیده ای در فوتبال جهان باشد. هرچند او هم مثل کی روش جام نیاورده برای کشورش.
251 251
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1260703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =