کلاهبرداری که با مدارک مفقود شده افراد اقدام به افتتاح حساب کرده و از متقاضیان خودرو از شرکت های خودرو سازی کلاهبرداری میلیونی می کرد با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی استان تهران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، «سرهنگ حمید رضا گل صباحی» رئیس پلیس آگاهی استان تهران در تشریح جزئیات این خبر گفت: با حضور فردی به نام «آرش» در پلیس آگاهی و ارائه شکایت نامه ای مبنی بر اینکه شخص ناشناسی با وی تماس گرفته و اعلام کرده است که خودرو ثبت نامی او در یکی از شرکتهای خودرو سازی آماده تحویل است که در این رابطه می بایست مبلغ 8 میلیون و 300 هزار ریال به حساب اعلامی واریز نماید و به همراه فیش واریزی به نمایندگی مربوطه که در آنجا ثبت نام کرده است برای تحویل خودرو مراجعه کند اما پس از واریز وجه و مراجعه به نمایندگی متوجه می شود که فرد تماس گیرنده کلاهبردار بوده است. 

وی تصریح کرد: با استعلام از شماره حساب اعلامی مشخص شد که آدرس ذکر شده در بانک موجودیت واقعی ندارد و متهم با دستیابی به لیست افراد متقاضی در طرح اسقاط خودروی فرسوده از طریق باجه های تلفن همگانی با فرد مورد نظر تماس گرفته و اقدام به کلاهبرداری کرده است.

گل صباحی افزود: با بررسی پرونده افتتاح حساب فرد تماس گیرنده هویت وی شناسایی و بازداشت شد اما وی اذعان داشت که مدارک هویتی او در اوایل سال 88 مفقود شده است و افراد فرصت طلب با استفاده از مدارک وی اقدام به افتتاح حساب در بانک های مختلف کرده اند و وجوه کلاهبرداری را پس از واریز به حسابهای جعلی که به نام او افتتاح شده است برداشت می کنند.

 رئیس پلیس آگاهی استان تهران افزود: در ادامه تحقیقات تعداد 10 نفر دیگر نیز به پلیس آگاهی مراجعه و شکایت مشابهی را ارائه دادند و اظهار کردند که به همان روش شاکی اول مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

 گل صباحی ادامه داد: با انجام تحقیقات تکمیلی و کار اطلاعاتی و استفاده از دوربینهای مدار بسته، بانکهایی که فرد مورد نظر در آنها افتتاح حساب کرده بود چهره وی شناسایی و متعاقب آن هویت اصلی و محل زندگی او به دست آمد.

وی تصریح کرد: متهم با دستگیری و انتقال به پلیس آگاهی مورد بازجویی فنی قرار گرفت که در نهایت لب به اعتراف گشود و اذعان داشت که اردیبهشت ماه سال 80 کیف مدارک «سعید» را پیدا و با استفاده از مدارک شناسایی موجود در آن، در بیش از 6 بانک افتتاح حساب کردم و پس از مراجعه به نمایندگیها و برداشتن مشخصات متقاضیان تحویل خودرو که بر روی دیوار نصب شده بود از این طریق با بیش از 100 نفر متقاضی تماس حاصل کرده و از آنها درخواست می کردم تا برای تحویل خودرو مبلغ 5 تا 10 میلیون ریال به شماره حساب اعلامی پرداخت کنند.

 گل صباحی در ادامه گفت: متهم در شگرد دیگر خود برای کلاهبرداری، پس از سرقت مدارک افراد از داخل خودرو با آنها تماس حاصل و با اظهار اینکه مدارک آنها را پیدا کرده است و برای تحویل آنها باید مبلغ 5 تا 15 میلیون ریال پرداخت کند اقدام به کلاهبرداری می کرده که از این طریق تاکنون از 150 نفر کلاهبرداری کرده است .

 رئیس پلیس آگاهی استان تهران در پایان اظهار داشت: در بازرسی از منزل متهم اسناد و مدارک جعلی از جمله اصل و تصویر رنگی کارت ملی افرادی که به حساب آنها افتتاح حساب شده بود و متهم از طریق آنها اقدام به کلاهبرداری می کرد، مهر و اوراق جعلی به نام اشخاص مختلف و 3 فقره دفترچه حساب کشف و ضبط شد.
56181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =