ایرنا نوشت: دانشمندان غربی ادعا می کنند که تا ده سال آینده قادر خواهند بود برای رشد جنین انسان از تکنولوژی بالای رحم های مصنوعی، استفاده کنند.

پزشکان بیمارستان اطفال فیلادلفیا برای آزمایش رشد جنین انسان در رحم های مصنوعی طی دو سال آینده، با اداره غذا و داروی آمریکا وارد مذاکره شده اند. 
کارلو بولتی از پزشکان دانشگاه ییل آمریکا سال گذشته در گفتگو با مجله Vice گفته بود که در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش های بالینی، رحم های مصنوعی در عرض ده سال آماده استفاده خواهند بود.
هرچند طرفداران چنین طرحی آن را به نفع مادر و نوزاد تلقی می کنند اما زاد و ولد ماشینی چالش های اخلاقی بی شماری را به همراه دارد. دانشمندان غربی سال هاست که رویای دخالت در خلقت خداوند را در سر دارند؛ هراز گاهی مدعی کشف راهی برای مقابله با پیری و مرگ می شوند و این بار نیز بحث از پرورش جنین های انسانی در آزمایشگاه و به طور ماشینی به میان آورده اند. این که چقدر می توان روی عملی شدن این ایده حساب کرد روشن نیست اما به هرروی چنین چیزی با از بین بردن پیوند میان مادر و نوزاد، اندک پیوندهای معنوی و اخلاقی باقی مانده در انسان مدرن را نیز از هم خواهد گسست. 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1261251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =