انتقاد عضو شورای نظارت از حجم گسترده تبلیغات در تلویزیون

حسام‌الدین آشنا از تبلیغات متعدد تجاری در تلویزیون انتقاد و تاکید کرد که این اتفاق می‌تواند منجر به مصرف‌گرایی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در مکاتبه‌ای نسبت به تبلیغات پرتکرار تجاری در شبکه‌های مختلف اعتراض کرد.

در این مکاتبه آمده است: «شبکه‌های مختلف سیما به صورت مکرر در حال تبلیغ برندهای تجاری مشخصی از انواع قابلمه، دوش حمام، کفش و… هستند. حجم تبلیغات و میزان تکرار به‌گونه‌ای است که خرید آن به مخاطب رسانه ملی تحمیل می‌شود. این در حالی است که احتمالا سازمان صداوسیما نسبت به کیفیت و کارآمدی محصولات تبلیغ شده نیز بی‌اطلاع است».

حسام‌الدین آشنا در این مکاتبه به ابعاد و تاثیرات فرهنگی تبلیغات تجاری اشاره و بیان کرده است: «از منظر محتوایی نیز حجم انبوه تبلیغات کالاها می‌تواند به ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی منجر شود.»

آشنا در پایان درخواست کرده است ضمن تهیه گزارشی از منطق اقتصادی، مسئولیت‌ سازمان در قبال  کیفیت محصولات تبلیغ شده و اثرات فرهنگی تبلیغ خرید مستقیم کالا از طریق ارسال پیامک توسط کارشناسان شورا در مکاتبه‌ای از سازمان صداوسیما خواسته شود تا اطلاعات مکفی از این نوع تبلیغات را برای شورای نظارت، ارسال کند.

۵۷۲۴۳

کد خبر 1261395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    0
    به جای انتقاد بیخود چرا یه بودجه درست حسابی بهشون نمی دید که مردم مجبور به تحمل این حجم از تبلیغات نشند؟