وبسایت «دِاکونومیست» از دسترس کاربران ایرانی خارج شد

ایران از فهرست کشورهایی که می توانند به مطالب سایت اکونومیست دسترسی داشته باشند خارج شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دِاکونومیست هفته نامه خبری و بین المللی به زبان انگلیسی است و مرکز ویرایش و نشر آن در لندن قرار دارد.

مالک این هفته نامه خبری گروه اکونومیست می باشد که شرکتی چند ملیتی است. این شرکت در سال ۱۸۴۳ میلادی، ۱۲۲۲ شمسی توسط جیمز ویلسن بانکدار، اقتصاددان، سیاستمدار، و روزنامه نگار بریتانیایی تاسیس شد. محدوده فعالیت این خبرگزاری جهانی است و مردم تمام نقاط دنیا به آن دسترسی دارند.

درآمد این کمپانی ۳۶۱.۱ میلیون پوند  در سال است.

گفتنی است صاحبان این شرکت چند ملیتی خانواده های روتشیلد، شرودرز و اکسور هستند.

خانواده روتشیلد از تبار یهودیان اشکنازی هستند، این خانواده فعالیت های تجاری خود را در قرن ۱۸ آغاز کردند و در آن زمان از ثروتمند ترین مردمان به حساب می آمدند اما پس از تقسیم ثروت بین ورثه از ثروت این خانواده کاسته شد اما آن ها کماکان در عرصه های: کشاورزی، بانکداری و ... فعالیت دارند.

خانواده شرودز ( شرکت خدمات مالی بریتانیایی) یکی دیگر از صاحبان این شرکت است که در ضمینه های خدمات سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه گذاری و بانکداری سرمایه گذاری فعالیت دارند.

دفتر مرکزی این شرکت در لندن قرار دارد و سهام آن در بازار بورس لندن معامله می شود.

خانواده اکسور، شرکت تخصصی و مادر ایتالیایی است که سرمایه گذاری گسترده ای در صنایع مختلف دارد و از طریق خریداری، مالکیت سهام و مدیریت بر شرکت های صنعتی فعالیت می کند.

دفتر مرکزی شرکت اکسور در شهر تورین ایتالیا قرار دارد.

اکثریت سهام آن در دست خانواده آنیلی می باشد.

قدمت تاسیس این شرکت به زمانی می رسد که جیوانی آنیلی اقدام به تاسیس شرکت خودروسازی فیات کرد و اکنون نیز این شرکت سهم قابل توجهی در کارخانه خودرو سازی فیات دارد.

این شرکت علاوه بر اینکه بزرگترین سهامدار فیات است، سهم قابل توجهی در شرکت ایوکو ( شرکت خودرو سازی ایتالیایی)، شرکت سی ان اچ (شرکت صنایع سنگین هندی) و شرکت اس جی اس (شرکت چندملیتی که در ژنو) دارد.

سهام شرکت اکسور در بازار بورس ایتالیا ثبت شده است.

حال هفته نامه داکونومیست دسترسی کاربران ایرانی به سایتش را بسته است و ایران را از فهرست کشورهایی که می توانند مطالب این سایت را بخوانند خارج کرده است.

در توضیح این اقدام نوشته شده است که محدودیت فعالیت این سایت جهانی نیست. به این معنا که مردم تمام نقاط دنیا می توانند از مطالب این سایت استفاده کنند ولی اکنون این سایت از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است و ایران را از فهرست کشورهای سایت حذف کرده است.

۲۲۶۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1261783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =