بزرگداشت محققی که برای نوشتن ۲۲ جلد کتاب، ۱۰۰ هزار کتاب را در کشورهای مختلف مطالعه کرد

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قراراست برای اندیشمندی بزرگداشت برگزار کند که ۲۲ جلد کتابش در جهان اسلام همواره درخشیده است.

به گزارش خبرآنلاین، «بزرگداشت علامه امینی» برای محققی برپا می شود که برای تالیف و تدوین ۲۲ کتاب «الغدیر» در اثبات ولایت علی بن ابی‌طالب(ع) بعد از پیامبر (ص) و اثبات مذهب شیعه، به کتابخانه‌های کشورهای مختلف سفر کرد.
علامه دربارهٔ مطالعات خود برای نوستن الغدیر گفته است:« من برای نوشتن الغدیر، ۱۰٬۰۰۰ کتاب را از بای بسم الله تا تای تمت خوانده‌ام  و به ۱۰۰٬۰۰۰ کتاب مراجعه مکرر داشتم.»
کتاب غدیر ۲۰ جلدی است که ۱۱ جلد آن به زبان عربی چاپ شده‌است و آن ۱۱ جلد که در ۲۲ جلد به زبان فارسی ترجمه   شده‌است. علامه در این کتاب به ۱۱۰ تن از صحابه و ۸۴ نفر از تابعین پیامبر که حدیث غدیر را روایت کرده‌اند اشاره می‌کند. آنگاه ۳۶۰ تن از راویان حدیث غدیر از قرن دوم تا چهاردهم را برمی‌شمارد. در پایان هم اشعار شاعران مختلف را دربارهٔ این موضوع ذکر می‌کند.

آخرین عکس از علامه امینی در بیمارستان

مراسم بزرگداشت علامه بزرگ امینی، فقیه و محدث برجسته شیعه و صاحب کتاب «الغدیر»، دوشنبه ۳۰ اردیبهشت در انجمن انجمن آثار و مفاخر فرهنگی  برگزار می شود. در این مراسم که از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار خواهد شد، حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، داوود فیرحی، استاد دانشگاه تهران، محمد جواد حجتی کرمانی، نویسنده و پژوهشگر اندیشه اسلامی و احمد امینی، فرزند علامه امینی سخنرانی خواهند کرد.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر (عج)، پایین تراز میدان منیریه، خیابان سرلشگر بشیری، پلاک ۷۱ واقع است.

/۶۲۶۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1261807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =