مجلس به‌دنبال عوامل بهبود تولید در سایپا است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مشکلاتی مانند تعهدات مازاد بر توان، زیان مالی انباشته و تحریم‌های بین‌المللی بزرگ‌ترین موانع فعالیت در صنعت خودرو است که باید با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط این موانع از سر راه تولید برچیده شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر مشکلاتی مانند تعهدات مازاد بر توان، زیان مالی انباشته و تحریم‌های بین‌المللی بزرگ‌ترین موانع فعالیت در صنعت خودرو است که باید با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط این موانع از سر راه تولید برچیده شوند.

به گفته وی سایپا در بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گزارش کامل و دقیقی از مشکلات موجود را در اختیار کمیسیون قرار داد که یقیناً مورد توجه مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان این‌که مجلس پیگیر تمام فعالیت‌های تولیدمحور در سایپا خواهد بود، ادامه داد: راهکارهای حل و فصل مشکلات موجود در اختیار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت تا با اجرای آن، سایپا و سایر خودروسازان کشور در مسیر ثبات و آرامش قرار گیرند.

کوهکن خواستار تغییر استراتژی صنعت خودرو و اصلاح ساختارها شد و گفت: در سایپا سیاست تغییر استراتژی محصول و تنوع‌بخشی به تولیدات که توسط مدیرعامل این گروه مطرح شده می‌تواند زمینه شکوفایی فعالیت‌ها را فراهم کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: باید در گام نخست، سیاست افزایش تولید و پاسخ‌گویی به تعهدات مورد توجه قرار گیرد تا تعهدات سایپا و سایر خودروسازان به حداقل رسیده و پس از آن، راهکار توسعه سبد محصول اجرایی شود.

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1261830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =