توضیحات رسول نجفیان در باره نقش خاص و دشوار خود در سریال «از یادها رفته»

رسول نجفیان با اشاره به محتوای سریال «از یادها رفته» می‌گوید که در این مجموعه دیکتاتوری حکومت قاجار و پهلوی را می‌بینیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، شبکه یک سیما، سریال «از یادها رفته» را روی آنتن برده است که یکی از بازیگران این سریال رسول نجفیان است که بعد از مدت‌ها در نقش شخصیتی به نام پرویز مقابل دوربین تلویزیون رفته است.

رسول نجفیان درباره بازی در سریال «از یادها رفته» گفت: «به واسطه دوستی قدیمی، بهرام بهرامیان من را به کار دعوت کرد و وقتی درباره نقش و کاراکتر این سریال با هم گفت‌وگو کردیم، از این نقش خوشم آمد و پس از موافقت در این پروژه حضور یافتم. بازی من در این سریال یک‌سال طول کشید یعنی من از خرداد سال ۹۷ مقابل دوربین بودم.»

او درباره کاراکترش در سریال توضیح داد: «پرویز پدری هست که از همسر اولش که فوت کرده و عاشقش هم بوده، دختری به نام مهربانو به یادگار دارد و برای همین هم در ازدواج دومش با فریده دیگر حاضر نشده که بچه‌دار شود. در نتیجه، ازدواج دوم پرویز فقط برای اداره زندگی‌اش بوده ولی در اصل تمام فکر و ذهن این پدر، دخترش هست. در ادامه داستان هم می‌بینیم که این دختر با ماجراهای عاطفی مواجه می‌شود که می‌توان گفت شروع یک فاجعه برای او و زندگی خانواده است، همراه می‌شود.»

این بازیگر پیشکسوت ادامه داد: «برای هر پدر جدایی از دخترش دشوار است بخصوص برای پدری که علاقه و وابستگی زیادی به فرزندش دارد. اما گرفتاری خانواده ما در سریال ورای مسایل عاطفی است و به جرات می‌گویم که نقش من بسار خاص، عاطفی و دشوار بود.»

نجفیان در خصوص نکات بارزی که در سریال از یادها رفته به آن اشاره شده است، بیان کرد: «با توجه به اینکه قرار نیست قصه را لو بدهم می‌گویم، ما ادامه و عواقب دیکتاتوری قاجار و پهلوی را در این سریال می‌بینیم و در نتیجه آن سلطه‌طلبی و زورگویی همچنان در این خاندان نفوذ دارد چرا که برای انسان‌ها اصلا ارزش قائل نیستند. بخصوص مادر مهران (شکوه السلطنه) که یک زن زورگویی است که گمان می‌کند همه باید گوش به فرمان او باشند و هرکسی هم به دستورات آنها تمکین نکند باید از میان برداشته شود. یک نکته مهمی که در این سریال وجود دارد همین است؛ برخورد با این تفکر غلط و نشان دادن ظلم دیکتاتوری موجود درآن سال‌ها. حال و هوای تهران قدیم از دیگر نکات بارز و جالب سریال است. تهرانی که از عهد قاجار رهایی پیدا کرده و وارد دورانی به اصطلاح مدرنیزه شدن است، مردم به‌جای لباس‌های سنتی و مرسوم آن دروان، کت و شلوار می‌پوشند،کراوات می‌زنند و کلاه شاپو سر می‌کنند. از نکات مهم دیگر این سریال مساله حجاب و ظلم خاندان پهلوی در کشف حجاب به زنان مسلمان ایرانی و سوق دادن اجباری مردم به سمت و سوی تفکر و پوشش غربی و رواج بی‌بند و باری است.»

نجفیان تاکید کرد: «من فکر می‌کنم در روند داستان، به این مسائل خوب پرداخته شده است. در این سریال، اراده معطوف به قدرت بشر به خوبی به تصویر کشیده شده است. بشری که هر خواسته‌ای دارد باید قدرت پیدا کند تا به خواسته خود برسد اما یک موقعی هست که معنویت به این اراده بشر کمک می‌کند و انسان دچار والایش و تثبیت می‌شود اما یک موقع هم هست که این معنویت کمکی نمی‌کند و در آن جهل و جاهلیت خودش می‌ماند و متاسفانه فاجعه می‌آفریند درست مانند چیزی که در این سریال به آن اشاره شده است.»

داستان سریال «از یادها رفته» به زندگی دختری جوان در سال ۱۳۱۹ می‌پردازد که به دلیل نداشتن شناخت از وضعیت کشور و آداب رسوم دچار بحران شدیدی می‌شود، اما با کشف حقیقت سنت‌ها و رفتارها به آرامش و زندگی مشترک می‌رسد.

مجموعه تلویزیونی از یادها رفته به کارگردانی بهرام بهرامیان و تهیه‌کنندکی اکبر تحویلیان در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1261948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    4 0
    هيچ بقالي نميگه ماست من ترشه! از اين پدر معتقد، اين دختر شاهكاره اونم سال ١٣١٩ خونواده مذهبي، دختر نورچشميشو ميفرسته براي للگي دختر از ما بهترون فرنگ! اصلا هم مهم نييت دختره چه شكلي بر ميگرده!
  • آزرم IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    1 0
    نميدونم چرا هر وقت ميخوان بگن كارمون درسته، به ابزار هاي شعاري حمله به پهلوي دست ميندازن. شما كارتونو درست انجام بدين تكليف پهلوي ٤٠ ساله روشنه!
  • عبدی IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    1 0
    باتمام احترامی که برای آقای نجفیان عزیز قائلم معتقدم ایشان با بازی در این سریال که نه داستان قوی و جذابی دارد و نه محتوای مناسبی،به خودشان لطمه زدند.کار بزرگ آدم های بزرگ می خواهد.از تهیه کننده شاید برای شما اتفاق بیفتد انتظاری بیش از این نیست
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    1 1
    انصافا سریال از یادها رفته از هیچ نظر قابل دفاع نیست.جزو بدترین سریال های ۱۰ سال اخیر است و یک کار شکست خورده و بی مخاطب است
    • ملیکا IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
      0 0
      خیلی هم خوب است شما نمی توانی که بد است که خوب است