انتقادات تند از تریبون پارلمان؛ اینجا مجلس است یا مهدکودک؟/ برادران سناتور! کار باید از بالا درست شود/حاشیه‌های صحن علنی

نماینده ایذه در جلسه علنی امروز خانه ملت مجلس را با مهدکودک مقایسه کرد؛ در ادامه نیز نماینده مهریز و بافق نیز انتقاداتی را متوجه هیات رئیسه مجلس کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مجلس شورای اسلامی امروز دو طرح مهم مربوط به قربانیان اسیدپاشی و به تعویق انداختن کنکور سراسری را در دستور کار داشت.

در جریان  بررسی دو فوریت طرح تعویق انداختن کنکور سراسری برای دوماه، تریبون هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه و باغملک در موافقت باز شد تا در موافقت با این طرح صحبت کند. در همین لحظه برخی نمایندگان به نشانه مخالفت با این طرح با صدای بلند «دو دو» کردند. خادمی در واکنش به این مخالفت‌ها، گفت: اینجا مجلس است، مهدکودک که نیست.

او خطاب به نمایندگان گفت: اگر فکر می کنید مهد کودک است بیرون بروید. 

برادران سناتور کار از بالا باید درست شود

همچنین در ادامه جلسه علنی امروز مجلس محمدرضا صباغیان بافقی نماینده بافق و مهریز هم در نطقش به انتقادات از هیات رئیسه مجلس پرداخت و گفت: برخی ضعف مجلس را ناشی از رد صلاحیت های شورای نگهبان می دانند و برخی هم نگاه محلی نمایندگان به جای نگاه ملی را عامل ضعف می‌دانند که بی تاثیر هم نبوده است.  اما یک نکته را نباید فراموش کرد و آن اینکه لکوموتیو و فرمان مجلس در اختیار هیات رئیسه مجلس است که نقش کلیدی و اساسی در جایگاه مجلس دارد.

صباغیان گفت: لازمه اقتدار هیات رئیسه در عمل به اجرای آئین نامه داخلی مجلس می‌باشد که بانیان قانون اساسی و انقلاب و نمایندگان به حدی برای آن اهمیت قائل بودند که هیات رئیسه برای اجرای آن باید سوگند یاد کنند متاسفانه احساس می شود آئین نامه به درستی اجرا نمی شود و بر همین اساس هیات رئیسه به مرور زمان ضعیف شده است و ضعف هیات رئیسه، مجلس را هم ضعیف کرده است و باید کار از بالا درست شود.  

او سپس نمایندگانی که سابقه چند دوره حضور در پارلمان دارند را خطاب قرار داد و افزود: آقایانِ چند دوره‌ای! برادران سناتور! کار به دست شماست باید حداقل از مجلس و آنچه در اختیار خودمان است شروع کنیم. پیشنهاد می‌کنم بیایید هیات رئیسه‌ای را که در چند روز آینده انتخاب می‌کنید بر اساس تعارف، رفاقت،  لبخند  و روبوسی نباشد و کسانی انتخاب شوند که التزام عملی به اجرای آئین نامه داخلی مجلس داشته باشند . من تک تک افراد هیات رئیسه را دوست دارم به ویژه رئیس مجلس را اما خدا می‌داند که به هیچ وجه از مدیریت مجلس که نوعی مدیریت کشور است راضی نیستم.

این نماینده مجلس گفت: یا باید تعهد بدهند و اعلام کنند مسیر را عوض خواهند کرد یا باید دیگرانی انتخاب شوند که مسیر را تغییر داده و جایگاه مجلس را ارتقا بدهند. فرمایش مقام معظم رهبری در آغاز مجلس هنوز در گوشم وجود دارد که فرمودند رئیس مجلس صدر اعظم کشور را که تنها چند دقیقه با تاخیر آمده بود به مجلس راه نمی‌دهد ان هم صدراعظم در نظام سلطنتی قاجار، اما حالا چطور؟! ببینید رئیس جمهور با چه طمطراقی وارد مجلس می‌شود که نماینده در شعاع آن هم پیدا نیست رئیس جمهوری حتی وقت ملاقات هم به نمایندگان نمی‌دهد. امروز قانون تصویب می‌کند به حقوق‌ها 400 هزارتومان و یک افزایش 10 درصدی داشته باشند اما دولت اجرا نمی‌کند. 

این نماینده مجلس همچنین گفت: امروز شورای عالی اقتصادی به جای مجلس قانون گذاری می‌کنند و حتی یک رونوشت هم به مجلس نمی‌دهند. وضعیت طرح ها چگونه است. امروز مجلس مجلس واقعی نیست چون هیات رئیسه اقتدار نشان نمی‌دهد درحالی که گویا همانگونه که ما برخی کارها را برای جلب نظر مردم حوزه انتخابیه انجام دهیم هیات رئیسه هم با نمایندگان همانگونه عمل می‌کند بر همین اساس مهمترین وظایف مجلس بر زمین مانده است لذا دوستان تصمیمی بگیرید تا هیات رئیسه تغییر کند.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =